Særbon har en tilbygning lavet i 1956 med gule mursten som, når jeg måler det, ser ud til at være 25x7,5x11,5. (bredde x højde x dybde) Har ledt efter mursten i den størrelse men finder dem ingen steder. Har tjekket meget brugt på blocket mm men aldrig at jeg finder det rigtige. Er der nogen, der har styr på det? Er det en ualmindelig størrelse?
Vi skal mure en gammel balkondør til.
Vi leder efter samme mål, også gule, til et hus bygget i 1949. Det føles håbløst!U uhlrog sagde:Særbon har en udbygning lavet i 1956 med gule mursten, som når jeg måler, ser ud til at være 25x7,5x11,5. (bredde x højde x dybde) Har ledt efter mursten i den størrelse, men kan ikke finde nogen steder. Har kigget meget brugt på blocket osv., men jeg finder aldrig det rigtige. Nogen der har styr på det? Er det en usædvanlig størrelse?
Måske ikke rigtig hjælper dig nu, men når det gælder ildfaste mursten, så blev der tidligere fremstillet i Bjuv (teglværket blev lukket i 2021) et format, der dengang blev kaldt #7D, som var 250x75x123mm. Hvis du har et luftspalte bag væggen, ville de 8 mm sandsynligvis ikke betyde noget.
Klik her for at svare