Hej!
Har brug for råd angående en betonmur og en betontrappe, vi har støbt udendørs, som vi planlægger at pudse til sommer. Jeg kan se, at der begynder at blive grønt på betonen (alger, antager jeg). Jeg tror, det kan skyldes, at sandet ikke var sandet nok, men at jordlignende materiale (organisk) har sneget sig med i blandingen. Under alle omstændigheder, støbningen er støbt, og det kan man næppe ændre på. Spørgsmålet er, hvor skadeligt det er? Kan jeg behandle overfladen på nogen måde, før vi påfører pudset? Er der risiko for, at pudset falder af, eller at det grønne går igennem pudset, hvis det sker, som jeg frygter, at betonen ikke er helt uorganisk?

Måske bedre at vente med at pudse? Afvent et år og se hvordan det bliver. Let at træffe forhastede beslutninger, før man ser, hvordan det bliver.

Stefan1972 sagde:
Måske bedre at vente med at pudse? Afvente et år og se, hvordan det bliver. Let at træffe forhastede beslutninger, før man ser, hvordan det bliver.
Hmm, sandt. Men sandsynligvis er det stadig grønt om et år, eller grønnere. Men det er måske kun på overfladen?

Alger vokser overalt - de lever jo på sollys og hvad der tilfældigvis er i luften (støv) og regnvand. Det har nok ikke noget at gøre med betonen. Vask med højtryk eller børst.

• Synes
MagHam
  • Laddar…
svartöra sagde:
Alger vokser overalt - de lever jo på sollys og hvad der tilfældigvis findes i luften (støv) og regnvand. Det har nok ikke med betonen at gøre. Vask med højtryk eller børst.
Okay! Tusind tak! Skal teste det!

Enig fuldstændigt med "svartöra"
Brug højtryksrenser og puds derefter.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.