Hej!

Har I nogen idé om hvor og hvordan man kan få fat i disse mexitegel?
Har haft overvågning på blocket i 2 år og har fået lidt sammen! Jeg har brug for ca. 200 sten for at færdiggøre vores tilbygning!

Taknemmelig for al info der kan gives:)

Med venlig hilsen, Rasmus

• En mur af mexitegel viser forskellen mellem to typer sten, den ene mørkere og den anden lysere, med en skygge over de nederste sten.
  • Mexitegelsten placeret på en cementoverflade, med grus og asfalt i baggrunden under stærkt sollys.
Tjek med yxhult om de ved noget?

• Synes
Razzx
  • Laddar…
A Alriksson sagde:
Tjek med yxhult om de ved noget?
Jeg har haft kontakt med yxhult og har for mig at jeg fik svaret at de havde solgt maskinerne til udlandet!

Det stemmer nok, tror bare de producerer den hvide nu om dage.

• Synes
Razzx
  • Laddar…
Ja, præcis sådan er det! Kun hvide fremstilles, men har ikke lyst til at skifte hele facaden eller male den samme!
Ingen andre tanker om hvor man kan finde denne tegel?

Den grå blev nok kaldt "fjällgrå". Jeg har hørt rygter om, at der sker produktion i Danmark også, måske kan du prøve lykken der?

@mexitegel ved du en god annonceside for dett i Danmark? Har været inde og googlet lidt men er håbløst på dansk!

Lastede nogle gange i Kumla ved yxhult og da var de bare hvide men burde jo ikke være umuligt at smide i lidt pigment.

Selvom maskinerne er i udlandet så handler de jo nok deres sten fra et eller andet sted. Kan jo iøvrigt blive dyrt men gætter på at hvis der mangler 200 sten så er det måske lige meget om de bliver dyre.

Danskeren må have taget sig af det sådan.

Sten fra landet lidt nord for Colombia, farve ikke sort men ikke hvid uden nær hvid typ.

• Synes
Razzx
  • Laddar…
Har for mig, at jeg har læst et eller andet sted, at Danmark har andre standardmål på sin mursten!
Målene på stenen jeg søger er
LxBxH = 250x100x65mm
Dette får mig til at tro, at den burde være svensktillverka!
Skal høre med yxhult i morgen, om de kan hjælpe med noget:)

R Razzx sagde:
Jeg har indtrykket af, at jeg har læst et eller andet sted, at Danmark har andre standardmål for sine mursten!
Målene på stenen jeg leder efter er
LxBxH = 250x100x65mm
Dette får mig til at tro, at den burde være svenskfremstillet!
Jeg vil høre med yxhult i morgen, om de kan hjælpe med noget:)
Hej.

Gammel tråd, men lykkedes det dig at finde denne sten et eller andet sted? Sidder i samme situation og har eventuelt brug for et mindre antal af netop denne variant.

/Henrik

H HenrikLindbom sagde:
Hej.

Gammel tråd men lykkedes du at finde denne sten et sted? Sidder i samme situation og har muligvis brug for et mindre antal af netop denne variant.

/Henrik
Jeg fandt en i Skåne, der havde taget en væg ned, og da stenen ikke var nok til deres udbygning, hjalp de 1000 sten jeg købte derfra mig et stykke videre, men ikke hele vejen!
Vi måtte tage hjørnetegl og tilrette og bruge på bagsiden af huset (øverste 9 række), godt nok blev fugen lidt anderledes, men hvad gør man, og så har vi også 4 vinduer!
Var rundt omkring i Skåne på byggemateriale-genbrugspladser samt nedrivningsfirmaer, men intet held!
Måske bedre udbud tættere på produktionsstedet?
Har et par hjørnestene tilbage, der er 3. sortering, som jeg valgte fra, men dem vil du nok ikke have!
Med venlig hilsen,
Rasmus

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.