Selve huset er et tømmerhus med krybekælder. Tilbygningen i sig selv er nyere, men ved ikke hvornår den blev lavet og har ikke nogen tegninger på hvordan armeringen og sådant er lavet. Overdelen på tilbygningen er i dag en indglasset altan. Under altanen er der i dag en kælder, som kun kan nås udefra.
Kælderen er ikke opvarmet og lidt fugt forekommer. På en lille del af gulvet står der lidt vand, men det er ikke meget. Der lugter lidt indelukket, men det kan man måske forsøge at ventilere væk. Dræningen rundt om huset vil blive lavet om fremover. Betondækket i tilbygningen er cirka 20 cm tykt. Kældervæggene er murede blokke. Inde i kælderen er der smalere murede vægge, som jeg formoder er bærende.
I dag er tankerne at udvide huset ved at udnytte betondækkets altanareal.
Er der nogle risici for fugt, hvis man vælger at lægge isolering ovenpå pladen og derefter lave om til bolig?
Er der andre gode tanker og idéer om materialevalg eller fremgangsmåde, modtager jeg dem gerne.
Indsætter et enkelt billede om hvordan det omtrent ser ud.
Ville sige nej om fugt.
Men enligt tegning må du jo sænke garagepladen.
Pladen over kælderplanet er noget højere end gulvet i huset. Der vil blive en lille niveauforskel der.
Det jeg overvejer er, at man vil gøre altanpladen opvarmet, men eftersom der ikke er nogen direkte kontakt med jordfugt, bør fugt ikke blive problematisk?