Hej

Jeg har fjernet omkring 3kvm kældergulv, hvor der har været et gammelt toilet. Hullet har jeg lavet ca. 50cm dybt, og vi skal lave et bryggers der. Det skal blive til et vandbåret gulvvarmesystem, når det er færdigt.

Spørgsmål et.
Da jeg var færdig med nedbrydningen og udgravningen, var der samlet en vandpyt på ca. 0,5kvm og ca. 3cm dyb. Dette forsvandt af sig selv i løbet af ca. 3 dage, uden hjælpemidler. Er det normalt, at der samler sig vand, når man har brudt op og gravet ud? (Det er første gang, jeg gør dette).

Spørgsmål to.
Jeg har nogle håndværkere, der skal hjælpe mig med at omlægge rørene og også flise. De mente, at jeg skulle lægge leca-kugler nederst i hullet. Jeg er lidt i tvivl, det er vel bedre at lægge singel? Det har da en bedre kapillarbrydende funktion end leca-kuglerne? (Har jeg læst mig til).

Vil være taknemmelig, hvis nogen kunne beskrive, hvordan jeg skal gå til værks, og hvilke lag jeg skal have i hullet. Det er som sagt ca. 50cm dybt, og der skal også installeres gulvvarme.

mvh

Magnus

Leca eller singel fungerer godt som udjævning begge dele (de lecakugler jeg har set er i hvert fald kapillarbrydende, men har hørt, at ikke alle er det). Så ville jeg køre 100mm isodrän + 100mm cellplast, derefter en støbt plade med armering og rør til gulvvarme.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.