Hej, jeg er i gang med at efterisolere mit sommerhus og sætter liggende panel.

Men efter at have sat regel for luftspalte blev jeg usikker på, om jeg gør det rigtigt. Er det okay, som jeg har sat det, eller skal det være åbent forneden/foroven, så der kan bevæge sig meget luft?

• Facade af en sommarstuga under opbygning, med lodrette træregler og vindueshul i midten. Isolering og konstruktion synlige.
kulle
Det går fint at have det som du har gjort, men du har jo sat vindskyddet på forkert måde ?

kulle kulle sagde:
Det går bra at have det som du har gjort, men du har jo sat vindskyddet på fejl måde?
Nej men gisses. Det har jeg ikke engang reflekteret over. Det har jeg selvfølgelig gjort. Hvilken held at du så det.

Hvis der er tænkt liggende panel direkte på reglarne, kan du ikke have den horisontale regel nederst som du nævner, luften skal kunne passere. Kommer der endnu et lag reglar, er det ingen problemer.

Jeg anbefaler at rydde under huset, det forbedrer fugtforholdene mod bjælkelaget samt kan give positive effekter for indeklimaet.(y)

B bossespecial sagde:
Jeg anbefaler at rydde op under huset, det forbedrer fugttilstanden mod bjælkelaget samt kan give positive effekter på indendørsklimaet.(y)
Synes du ikke det er velopryddet? =) Det skal gøres så snart byggeriet er færdigt.

B bossespecial sagde:
Om det är tänkt liggande panel direkt på reglarna så kan du inte ha den horisontella regel längst ner som du nämner, luften ska kunna passera. Kommer det ytterligare ett lager reglar är det inga problem.
Men kan man gemme den øvre eller skal det også være åbent der?

Åbent i toppen og bunden. Glem ikke at sætte musebånd, så det ikke bliver en gnavermotorvej bag panelet.

useless useless sagde:
Åben foroven og forneden. Glem ikke at sætte musbånd, så det ikke bliver en gnavermotorvej bag panelet.
Men de er vel kun nødvendige forneden?

Ja, musbandet behøves kun nederst.

useless useless sagde:
Ja, musbandet behövs bara nedtill.
Sikke en amatør jeg blev pludseligt. Men på den igen bare =)

Følge spørgsmål. Hvor glat skal vindskydd sidde mod isolering? Gør det noget, at der er små udposninger, hvis I forstår, hvad jeg mener. Ingen folder.

Det gør ikke noget.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.