Hvad er det specielle ved gulvgips, der gør, at det koster mere end almindeligt gips, trods det er meget mindre?
Gipsskive
13x1200x2400: 59,95
Gulvgipsskive
12.5x600x2400: 72,95
Gipsskive
13x1200x2400: 59,95
Gulvgipsskive
12.5x600x2400: 72,95
Okay. Er det nødvendigt med gulvgips oven på gulvspån i et badeværelse, eller kan jeg bruge almindelige gipsplader?
har man prøvet at bære en gulvgips og for eksempel en taggips i samme størrelse, så forstår man forskellen, vægten må være nær det dobbelte på gulvgipsen. Lyden af gulvgips mod noget hårdt er næsten som porcelæn mod sten. Den giver virkelig et stift underlag, hvilket jo er ret sjovt, når man lægger klinker...
Men for guds skyld, lad være med at bruge gipsen overhovedet, flydespartel direkte på spånet. Du skal jo alligevel flydespartle for at få fald, så gipsen er bare spild af tid og penge. Desuden skal gipsen limes med meget dyrt lim, hvis man vælger at lægge den, så omkostningen for gipsen er en lille del af det hele.ThomasLindgren sagde:
Er det godkendt så?jon_h sagde:Men for guds skyld, lad være med at bruge gipsen overhovedet, flydende spartel direkte på spånpladen. Du er jo alligevel nødt til at flydespartle for at få fald, så gipsen er bare spild af tid og penge. Desuden skal gipsen limes med meget dyrt lim, hvis man vælger at lægge den, så omkostningen for gipsen er en lille del af det hele.
Okay, skal fremføre det til min svoger (rørmokare) og svigerfar (snickare) og se hvad de siger om det.
Selvfølgelig. Og skriv gerne her, hvis du ønsker kommentarer omkring deres konstruktion, hvis de nu ikke gør som jeg foreslog. Det er vigtigt som bare pokker, at de følger gældende brancheregler og leverandørernes monteringsanvisninger til punkt og prikke.