Hvad er det specielle ved gulvgips, der gør, at det koster mere end almindeligt gips, trods det er meget mindre?

Gipsskive
13x1200x2400: 59,95

Gulvgipsskive
12.5x600x2400: 72,95

Hårdere plade som ikke har lige så stor salgsvolumen, hvilket gør, at prisen bliver højere.

/Patrik

• Synes
Simpan4
  • Laddar…
Okay. Er det nødvendigt med gulvgips oven på gulvspån i et badeværelse, eller kan jeg bruge almindelige gipsplader?

ThomasLindgren sagde:
Okay. Er det nødvendigt med gulvgips oven på gulvspån i et badeværelse, eller kan jeg bruge almindelige gipsplader?
Væggips er mere porøs og ikke godkendt underlag for klinker.

/Patrik

har man prøvet at bære en gulvgips og for eksempel en taggips i samme størrelse, så forstår man forskellen, vægten må være nær det dobbelte på gulvgipsen. Lyden af gulvgips mod noget hårdt er næsten som porcelæn mod sten. Den giver virkelig et stift underlag, hvilket jo er ret sjovt, når man lægger klinker...

Men tænk efter - det handler jo om kaffepenge i sammenhængen.

Væggips 20 kr/kvm mod gulvgips 50 kr/kvm. Har du et 10 kvm stort badeværelse har du altså en meromkostning på 300 kr.

Fasting65 sagde:
Det kan jo ikke være omkostningen, der afgør det - eller? Det handler jo om lommepenge i sammenhængen.
Jeg var mest nysgerrig på, hvorfor omkostningen var forskellig. Nu har jeg fået at vide hvorfor.

Okay, jeg forstår.

ThomasLindgren sagde:
Okej. Er det nødvendigt med gulvgips ovenpå gulvspån i et badeværelse, eller kan jeg bruge almindelige gipsplader?
Men for guds skyld, lad være med at bruge gipsen overhovedet, flydespartel direkte på spånet. Du skal jo alligevel flydespartle for at få fald, så gipsen er bare spild af tid og penge. Desuden skal gipsen limes med meget dyrt lim, hvis man vælger at lægge den, så omkostningen for gipsen er en lille del af det hele.

jon_h sagde:
Men for guds skyld, lad være med at bruge gipsen overhovedet, flydende spartel direkte på spånpladen. Du er jo alligevel nødt til at flydespartle for at få fald, så gipsen er bare spild af tid og penge. Desuden skal gipsen limes med meget dyrt lim, hvis man vælger at lægge den, så omkostningen for gipsen er en lille del af det hele.
Er det godkendt så?

Ja, ellers ville jeg ikke anbefale det.. :) Og for at du skal få lidt styr på grundene i dette, synes jeg, at du skal læse tråden øverst.

jon_h sagde:
Ja, ellers ville jeg ikke anbefale det.. :) Og for at du skal få lidt styr på grundprincipperne i dette, synes jeg, at du skal læse tråden øverst.
Handle byggematerialer i udlandet? :)

.. i badeværelsesforumet. :)

(troede vi var der..:D )

Okay, skal fremføre det til min svoger (rørmokare) og svigerfar (snickare) og se hvad de siger om det.

Selvfølgelig. Og skriv gerne her, hvis du ønsker kommentarer omkring deres konstruktion, hvis de nu ikke gør som jeg foreslog. Det er vigtigt som bare pokker, at de følger gældende brancheregler og leverandørernes monteringsanvisninger til punkt og prikke.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.