2,726 læst ·
20 svar
3k læst
20 svar
Godt fugeskum uden isocyanater?
Både SOUDAL Genius Gun Flexi 600ml og SOUDAL Genius Gun Comfort 600ml koster omkring 140 kr og indeholder mindre end 1% isocyanater. Uklart hvorfor Hornbach ikke anbefaler denne. De har mange af dem på lager, og de kommer med, hvad der siges at være, en god dyse.
Ifølge databladet giver 561 Pure ca. 13 liter som du siger, mens 461 Top giver 7,2 liter, begge baseret på 500 ml flasker. I hvert fald som jeg opfatter det. Ja, det lyder rimeligt at bruge lidt skum, selvom man går med løsningen med mere mørtel.F fallskydd sagde:
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 indlæg
Hvorfor bekymre sig over en enkelt eksponering? man får sandsynligvis i sig mange gange mere kollijox dagligt ved blot at være ude og trække "frisk luft".
Ja, det er jo netop det, der er så svært at afgøre, hvor farligt noget er. På den ene side har man folk, der sprøjter fugeskum uden nogen beskyttelse, selv håndværkere, på den anden side har man dem, der taler om meget sundhedsfarlige stoffer som f.eks. isocyanater. Det er svært at afgøre, hvor man skal stille sig.S Stefan1972 sagde:
Det eneste jeg egentlig ved, er, at jeg vil ikke have diverse problemer senere i livet, hvor bedre valg nu kunne have løst dem. Får man problemer med luften, når man er 60 år, så er det ofte for sent at gøre noget ved det, i hvert fald hvis det skyldes forureninger/kemikalier.
Jeg er den person, der først laver en test på gulvmåtten, der skal ud, er det asbest, så lader jeg sandsynligvis nogen professionel fjerne det. Hvis der ikke er asbest, så er det i hvert fald P3 filter, der gælder i masken.
Men i dette tilfælde kan det være overdrevet, jeg skal have ca. 7 liter fugeskum i et hul, og jeg kan sprøjte det ind udefra.
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 indlæg
Ja det er jo op til enhver at værdsætte en risiko. Skulle jeg tænke på den måde, så burde jeg være død allerede nu............Jeg er bilmekaniker og har aldrig bekymret mig om noget. Jeg har lakeret masser af biler uden nogen beskyttelse, bare pudse næsen bagefter. Hvor meget benzin har man ikke indåndet gennem årene.........udstødningsgasser og brændende undervognsmassa og for ikke at nævne svejserøg..............Jeg er nok ret overbevist om, at mine gener afgør, hvornår man dør uanset...........
Klik her for at svare