Jeg har en dørliste, som jeg ikke rigtig kan beslutte mig for, hvordan jeg skal fastgøre.

At sømme er lidt vanskeligt, da døren er en skydedør, og sømmene må ikke gå for langt. Desuden er der lidt for meget flex i væggen til, at man vil bruge en hammer (man kan ikke holde imod uden at skulle demontere døren og dæklisterne). En sømpistol med korte søm kunne måske fungere, men jeg er ikke så ivrig efter at købe endnu en ting, som jeg ikke har et større behov for.

Så min tanke var at skrue og spartle over, men det virker svært at finde tilstrækkeligt små skruer med et smalt forsænket hoved. (Listerne er profilerede, så det bliver besværligt at spartle større hoveder pænt.)

At lime virker heller ikke som en videre god løsning.

Listskrue! (jeg ville lime dog!)

Skruer på hvid baggrund, tre guldfarvede lister skruer.

Med venlig hilsen, fremax

De der skruer er lidt luskede!

Hvis det går galt, og man gerne vil skrue dem ud, er det praktisk talt umuligt.
Dette på grund af den "modtandede" del under hovedet.

(Og ja, jeg har masser af dem i mine vægpaneler.
Men til foder og lister bruger jeg helst dyckert)

Lim lyder godt!
Skal prøve det i morgen på vinduesfoder med No More Nails.

Wish me good luck :)

• Synes
Fred vom Jupiter og 1 anden
  • Laddar…
Har sat en hel del lister med no more nails, fungerer ypperligt

• Synes
KnockOnWood
  • Laddar…
S
man kan jo altid leje eller låne maskiner

små klipsøm måske? Spikede alle foder i pæronens hus med det. Men man skal jo være forsigtig til sidst, for man skal oftest drive dem ind med flad dorn, hvis man slår dem i en fordybning. Er man omhyggelig, så bliver slutresultatet næsten usynligt og kræver intet efterarbejde. Lidt som at skyde med sømpistol bare manuelt.

Det blev pladeskrue og spartel til sidst. Pladeskrue fordi skruen havnede over en pladekant i skydedørskarmen. Jeg tænkte at skrue ved siden af den først, men fik ikke rigtig plads til det.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.