Tænker save en bærende væg ned i et 40'er hus med 3 etager kælder mellem etagerne. Køkkenet er så trangt, at vi har tænkt at tage et soveværelse mellem etagerne, hvor der er en bærende væg 360cm som skal ned. Har tænkt mig at bruge 2 stk. 2/6 sammenlimet og skruet, ville det være nok? Og hvordan lukke hullet i gulvet, hvor væggen har stået?
Novice er man, men absolut ikke bekymret for at prøve.
Novice er man, men absolut ikke bekymret for at prøve.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 119 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,119 indlæg
At der er brug for tegninger med plantegningen for de tre etager.T Trigger55 sagde:
Sektionssnit og hvornår huset blev bygget er også godt. Derudover skal man vide, i hvilken snezone huset befinder sig, da meget sne betyder, at taget er tungere.
For indgreb i bærende konstruktioner skal man indsende en byggeanmeldelse til kommunen, og den skal godkendes, inden arbejdet påbegyndes. Normalt skal man i anmeldelsen redegøre for, hvordan man er kommet frem til hvilke dimensioner på bjælke og søjle, der er nødvendige.
Klik her for at svare