Hej! Næppe et avanceret byggeprojekt i gang, men jeg har købt to plader i limtræet eg fra Moelven, købt dem hos K-rauta. Har tidligere haft et godt indtryk af Moelven og deres produkter. Desværre er pladerne under al kritik. Hårede og ujævne, ved knaster har det sluppet og bliver til hul, egestavene har nogle steder ikke ligget jævnt under produktionen, så overfladen er ikke jævn, mærker på hjørner og kanter.

Dette var det første hyldeprojekt, og jeg overvejer at skifte dem ud. Men mit store problem er, at jeg planlægger at købe et konsolsystem til en hel bogreol og planlægger hylderne i eg. Hylderne skal være 32 cm dybe, så en form for limtræ virker nødvendig, jeg kan ikke finde massiv eg i de dimensioner. Trods ihærdig søgning på internettet kan jeg ikke finde en forhandler, der virker mere seriøs.

Nogen der har anbefalinger til, hvor jeg kan finde eg i tykkelse ca. 2 cm, 32 cm bred og længder på mellem 160 til 220 cm?

Jeg har fundet Norrgavels hylder og overvejer det som sidste udvej, men så begynder det at svi i pengepungen. At limefuge selv er desværre heller ikke en mulighed lige nu.

Du kan jo købe en 27 mm tyk bordplade og save hylder ud af den.

BirgitS
Bauhaus har 18 mm tyk eg (limfog), 30 eller 40 cm dyb og længder op til 250 cm. Ved ikke hvordan deres eg-plade er men vi har tilsvarende i birk til hylder og der var et fåtal grimme kvistmærker osv. men da gik det godt at placere netop de hylder med skaden nedad nederst eller med skaden opad som øverste hylde. Derimod er de helt jævne.
https://www.bauhaus.se/hyllplan-limfog-18mm-ek

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.