Jeg har 4 huller på 18-20mm i naturstenen ligesom billedet som jeg har brug for at have fastgørelse i. Findes der sådanne store plug, man kan købe et eller andet sted? Der skal sidde porte mellem de to natursten, så fastgørelsen skal kunne tåle en del vægt. Direkte på stenen skal jeg fastgøre 45mm dybe lægter som bliver som afstandsstykker inden porten skal på.
Min seneste idé er at sætte rustfri gevindstang, passende M12 eller M16, ind i hullerne og derefter fastgøre med et egnet kit som kan fæstne som bjerget i stenen. Men hvad skal jeg så bruge til at sprøjte ind? Tanken er så at bore et hul lige igennem 45mm lægten som skal sidde udenfor. Derefter forsyne fra ydersiden og stramme fast. Da porten skal sidde udenpå, vil det ikke kunne ses, at jeg har forsænket og sat en møtrik på ydersiden, fordi porten vil dække det.
Ankermasse (samme som Kemankare) som skrevet ovenfor. Brug en almindelig fugepistol. Egentlig skal du vel sætte hængsler direkte i dine huller i henhold til noget lignende (uden møtrik naturligvis)
Burde det ikke fungere at sætte en lang møtrik med ankermasse?
Hvilket så betyder, at man burde kunne få justeringsmulighed på et hængsel (sådan som i indlæg #5).