Du skal nok bidrage med mere information såsom:
Er det et ubehandlet projekt (nytømring), eller er det et gammelt tømmerhus, som du har taget ned eller står der allerede et gammelt på stedet... altså, hvor befinder du dig i processen? Opfølgende spørgsmål er, hvad er det for en grund?
Støber du fundament, er det jo bare at lægge varmeslanger, men hvis det er en trægulvskonstruktion, har jeg hørt forskellige meninger om gulvvarme, det har jeg ikke noget svar på...
Glidelister/regler/skinner/skiver laver du nemt selv. Da mange før dig har spurgt, vil jeg forklare lidt kort.
Hvis du har nytømret, og træet er rimeligt friskt, vil huset synke sammen omkring 2% på grund af tryk, men mest på grund af svind, når den sidste fugt forsvinder. Hvilket altså kan beløbe sig til 10 cm på et hus, der er 5 meter højt, men dette er jo på hele hushøjden!
Så du måler i så fald højde fra syld (vigtigt), ikke gulv, op til vægbånd. Så får du måske 3 meter, lad os sige, altså vil den del synke 6 cm (Dette er ved nytømring). Så du skal måle fra den tænkte overside på indendørsgulvet til indendørstagpanelen og trække 6 cm fra det...
Nu kan du tage en fræser eller en motorsav og fræse spor i reglen. Nederst er der ikke behov for noget, der skruer du bare direkte igennem, men du fræser 2 spor på den øverste halvdel af reglen på 6 cm (for en sikkerheds skyld). Derefter en skive og en fransk skrue igennem det der! Klart!
Tænk på, at vægten, der kommer på disse regler, kommer ovenfra, der bliver ikke rigtig nogen kræfter, som vil trække reglerne ud af væggen, derfor behøves ikke så mange skruer. Skal du lave badeværelse og sætte gips og klinker, ville jeg dog være mere omhyggelig, men efter samme princip, men i resten af huset behøves ikke mere.