2,070 læst ·
4 svar
2k læst
4 svar
Glemte at tape samlingerne på plasten i væggen?
Hej det er sådan at jeg bygger eller totalrenoverer et lille hus i 2 etager. 75 kvm
95 mm isolering plus 45 mm på indersiden og 45 mm på ydersiden altså i alt 18,5 cm isolering. Sådan er det rundt hele huset.
Underetagen gjorde jeg først, og jeg har kun lært ved at læse mig til, hvordan man gør tingene, så jeg satte plasten i væggen på underetagen indenfor de 45 reglar UDEN AT TEJPE med nogle samlinger vidste heller ikke, at man skulle være omhyggelig rundt om vinduerne med. Har ikke beklædt vinduerne endnu eller spartlet væggene OSB + GIPS.
Men orker ikke tage alt ned for at tejpe? Rundt om vinduer kan jeg fikse, jeg har efterladt lidt plast udenfor, som man kan tejpe ind på vinduerne, men væggene med utekstede samlinger? Men jeg har lagt et 30 overlap, men det er måske ikke så tæt.
Vil min væg rådne nu eller?
En anden ting, i gangen sidder der et sikringsskab, der kunne jeg heller ikke sætte noget plast, kun rundt om.
Vil dette fungere alligevel? 18,5 cm isolering i væggene uden skimmel og skidt
Overetagen vil jeg tejpe omhyggeligt, har ikke nået at gøre det færdigt deroppe.
Taknemmelig for svar! Om jeg skal tage alt ned usch og tejpe, har begyndt at montere køkkenet i underetagen med...
95 mm isolering plus 45 mm på indersiden og 45 mm på ydersiden altså i alt 18,5 cm isolering. Sådan er det rundt hele huset.
Underetagen gjorde jeg først, og jeg har kun lært ved at læse mig til, hvordan man gør tingene, så jeg satte plasten i væggen på underetagen indenfor de 45 reglar UDEN AT TEJPE med nogle samlinger vidste heller ikke, at man skulle være omhyggelig rundt om vinduerne med. Har ikke beklædt vinduerne endnu eller spartlet væggene OSB + GIPS.
Men orker ikke tage alt ned for at tejpe? Rundt om vinduer kan jeg fikse, jeg har efterladt lidt plast udenfor, som man kan tejpe ind på vinduerne, men væggene med utekstede samlinger? Men jeg har lagt et 30 overlap, men det er måske ikke så tæt.
Vil min væg rådne nu eller?
En anden ting, i gangen sidder der et sikringsskab, der kunne jeg heller ikke sætte noget plast, kun rundt om.
Vil dette fungere alligevel? 18,5 cm isolering i væggene uden skimmel og skidt
Taknemmelig for svar! Om jeg skal tage alt ned usch og tejpe, har begyndt at montere køkkenet i underetagen med...
Senest redigeret:
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 indlæg
Det er nok ingen fare, plastikken klemmes jo mellem reglerne og osb'enMoset sagde:Hej det er så, at jeg bygger eller totalrenoverer et lille hus i 2 etager. 75kvm
95 mm isolering plus 45mm på indersiden og 45 mm på ydersiden, altså totalt 18,5cm isolering, Sådan er det rundt om hele huset.
Underetagen gjorde jeg først, og jeg har kun lært mig til, hvordan man gør ting, så jeg satte plastikken i væggen på underetagen inden for 45 reglerne UDEN AT TAPE nogle samlinger, vidste heller ikke, at man skulle være omhyggelig omkring vinduerne.. har ikke beklædt vinduerne endnu eller spartlet væggene OSB + GIPS ..
Men orker ikke at tage alt ned for at tape?? rundt om vinduerne kan jeg fixe, jeg efterlod lidt plastik udenfor, som man kan tape ind på vinduerne, men væggene med utapede samlinger? men jeg har lagt et 30 overlap, men det er måske ikke så tæt.
Vil min væg rådne nu?
En anden ting i gangen er der et sikringsskab, der kunne jeg heller ikke sætte noget plastik, kun rundt om den.
Vil dette fungere alligevel? 18,5 cm isolering i væggene uden skimmel og andet skidtOveretagen vil jeg tape omhyggeligt, jeg har ikke nået at gøre færdig deroppe.
Taknemmelig for svar! hvis jeg skal tage alt ned, usch og tape, jeg er begyndt at montere køkkenet på nederste etage også ...
Jeg har ikke klemt den mellem nogle regler overhovedet :/ den ligger frit mellem stående 95 regler og liggende 45 regler
Jeg har ingen ventilation nu, for jeg er stadig i gang med at bygge, men jeg skal indsætte pax tror jeg det hedder i badeværelset fra luft og i køkkenet og åbne en ventilation på overetagen (tilluft), det burde måske være nok?
Jeg skal selvfølgelig have undertryk i huset.
Men så slipper jeg måske for at rive alt ned
Jeg har ingen ventilation nu, for jeg er stadig i gang med at bygge, men jeg skal indsætte pax tror jeg det hedder i badeværelset fra luft og i køkkenet og åbne en ventilation på overetagen (tilluft), det burde måske være nok?
Jeg skal selvfølgelig have undertryk i huset.
Men så slipper jeg måske for at rive alt ned
Klik her for at svare