Bygger en brusehjørne, hvor den ene væg (2 m høj, 1,2 m bred, dvs. 10x6 st glasblokke) er muret i glasbeton. Væggen starter ved væggen i rummet og slutter med en fri kant, som skal dækkes med en aluminiumsliste. På glasblokproducenternes hjemmesider (og på posen med glasbetonmørtel) står der, at man skal have 5-10 mm frigolit i den vertikale samling mellem den faste væg og glasblokkene. Skal det være sådan? Jeg synes, det virker løst, glasblokkene vil kun blive understøttet af armeringsjernene og fugemørtlen i så fald. Rummet er i kælderen, med støbt betonbundplade, og væggen er en bærende ydervæg. Den eneste bevægelse i det system burde være jordens rotation, synes jeg.