Bygger en brusehjørne, hvor den ene væg (2 m høj, 1,2 m bred, dvs. 10x6 st glasblokke) er muret i glasbeton. Væggen starter ved væggen i rummet og slutter med en fri kant, som skal dækkes med en aluminiumsliste. På glasblokproducenternes hjemmesider (og på posen med glasbetonmørtel) står der, at man skal have 5-10 mm frigolit i den vertikale samling mellem den faste væg og glasblokkene. Skal det være sådan? Jeg synes, det virker løst, glasblokkene vil kun blive understøttet af armeringsjernene og fugemørtlen i så fald. Rummet er i kælderen, med støbt betonbundplade, og væggen er en bærende ydervæg. Den eneste bevægelse i det system burde være jordens rotation, synes jeg.
 
Hvis du snubler i bruseren eller læner dig mod væggen, er det jo godt, hvis den ikke bliver til kaffeved.

Glasblokke er ikke noget, jeg ville anbefale til brusebadet egentlig.

Skal man nødvendigvis have det, kan en afslutning måske være en U-liste af aluminium, der går fra væg til loft og dækker en del af blokken.

Man kunne jo også forestille sig en sådan liste mod væggen, så væggen stort set står frit i disse profiler. Den mod væggen skrues man bare fast hele vejen.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.