Hej,

Jeg vil gerne have lysindfald ved at indsætte et smalt glas i væggen fra gulv til loft.

Hvilket glas bør man bruge?
lamell/hærdet eller er standardglas ok?

Bør man have dobbeltglas for lydens skyld?

Hvilken tykkelse på glas er passende?

Fungerer det at sætte glasset i en rille, jeg fræser i karmen, eller skal man bygge en "rigtig" vinduesramme af en eller anden grund?

Mvh
///J-backen
 
Kender nogle som har gjort lignende og skal gøre det også selv.

Så, selve fastgørelsen kan du gøre som du vil, men husk på at glas er "dødt" materiale og træ "levende", så du skal efterlade plads til indre bevægelse mellem glasset og træet.

Enkeltglas er tilstrækkeligt, også for lyden. Man kan bruge standardglas, men jeg vil nok anbefale hærdet, for at klare småslag.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.