M Mellanbarn sagde:
Det burde være muligt at skrue fra indersiden af reglen og fastgøre til skinnen.

Konstruktionen med saksede regler bruges jo til at stabilisere begge sider af væggen, men din væg bliver jo ensidig.
Ja, det går nok, problemet tænker jeg er betonvæggen bag skinnen, derfor overvejer jeg, om jeg burde sætte en skrue igennem regel/skinne og ind i betonen, eller om det er overkill?

doglas2009 doglas2009 sagde:
Ja det går nok, problemet tænker jeg er betonvæggen bag skinnen, derfor overvejer jeg, om jeg burde sætte en skrue igennem regel/skinne og ind i betonen, eller om det er overkill?
Hvis ikke skinnerne er af typen, der frikobler siderne fra hinanden, er det ikke bare dumt, men direkte kontraproduktivt.

T
Ja det går nok, problemet tænker jeg er betonvæggen bag skinnen, derfor overvejer jeg, om jeg burde sætte en skrue igennem regel/skinne og ind i betonen, eller om det er overkill?
OK, hvis du har valgt at bruge 95-regler og ikke sække dem, så ville jeg i hvert fald ikke stille dem op ad væggen, men holde nogle centimeter imellem og så ikke sætte skrue i væggen heller, kun korte skruer i loftskinnen.

Tak for svarene!

Væggen vil blive sat et par cm ud fra den eksisterende væg.

Jeg opdagede, at min BRF har en indre fond med nogle penge, så jeg overvejer at hyre en tømrer for at sikre, at det bliver gjort ordentligt.

Jeg overvejer, om jeg er uvidende, eller om jeg har stødt på Danmarks dyreste tømrer. De regner med, at det tager 2 hele dage for 2 mand at opsætte en 5,4 m lang væg, isolere, sætte dobbelt gips og måske spartle en omgang (hvis de nåede det). Synes I, det er en rimelig tidsforbrug for to erfarne tømrere?

Nej den væg bygger man på en formiddag alene. Du skal absolut ikke fæstne den nye væg til den eksisterende. Man behøver ikke fæstne reglarne i skinnerne overhovedet uden det gøres udelukkende for at de skal stå tilbage indtil man monteret gipsen.

T
Tak for svarene!

Væggen vil blive sat nogle cm ud fra den eksisterende væg.

Opdagede, at min BRF har en indre fond, hvor der ligger nogle penge, så jeg overvejer at hyre en snedker for at sikre, at det bliver godt gjort.

Jeg overvejer, om jeg er uvidende, eller om jeg har stødt på Danmarks dyreste snedker. De regner med, at det tager 2 hele dage for 2 mænd at lave et 5,4m langt vægstativ, isolere, sætte dobbeltgips og måske spartle en gang (hvis de når det). Er det en rimelig tidsforbrug for to rutinerede snedkere, synes I?
Det lyder lidt overdrevet, selvom jeg ikke tror på en formiddag alene...
Hvis de kender betingelserne og bare skal hente materialer (ved ikke hvad du allerede har købt) og derefter skal sætte væggen op, så burde de virkelig ikke have brug for mere end en dag med to mænd, og så synes jeg i hvert fald, at de skulle have nået at spartle væggen ordentligt en gang.

Tak for input!

Jeg afbestilte dem, der sagde, at det ville tage to hele dage for to personer. Havde en anden snedker hjemme, som kiggede på væggen nu, og han løser det på en dag selv i næste uge. Dog skal det siges, at jeg allerede har alt materiale derhjemme. At det kan variere så utroligt meget mellem forskellige snedkere...

Snedkerne fra i går talte dog om, at de også ville sætte regler horisontalt mellem de stående regler, mens snedkeren fra i dag sagde, at han aldrig har set det. I ingen af de klip, jeg har set på Youtube, har de sat horisontale regler, så jeg satser på, at det bliver godt med kun stående regler.

• Synes
Testarn
  • Laddar…
Væggen er nu på plads, og jeg har spartlet 2 lag, et spørgsmålstegn er dog dukket op.

I kanterne hvor gipsen møder betonvæggen er der en lille samling, hvordan ville I have gjort der?

Væggen er nu på plads og jeg har spartlet 2 lag, et spørgsmålstegn er dog dukket op.

I kanterne hvor gipsen møder betonvæggen er der en lille samling, hvordan ville I have gjort der?
Mjukfog

• Synes
Testarn
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.