Ok, måske et skørt spørgsmål, men hvis man ikke ved det, så ved man det ikke. Hvorfor findes der forskellige længder på gipsskruer til 1 lag 13mm gips mod træ? Grabber bruger 3.9x32 mm, som er den størrelse jeg også kun har set hos andre mærker. Nu købte jeg Essves gipsskruer, og de var 3.9x30 mm. Ja, de var til træregel
. Jeg kom på en ting mere, Grabber har såkaldte dobbelt-hoved, hvilket gør, at papiret i gipspladen ikke rives itu, kanten omkring skruens hul vippes ind. Essve har ikke det, noget at bekymre sig om? Det handler kun om 2 mm, men jeg vil gerne vide det 
Senest redigeret:
30-32mm er for enkelt gips, 39-41mm er for dobbeltgips (2 gipsplader oven på hinanden, kan være nødvendigt i badeværelser nogle gange)
Det andet mål er skruens tykkelse tror jeg, men det behøver du ikke bekymre dig så meget om.
Det der andet med dobbelt hoved er en unødvendig ting, for skruer du skruen for langt ind, så gør det alligevel ingen forskel for maleren, som kommer efter og spartler.
Det andet mål er skruens tykkelse tror jeg, men det behøver du ikke bekymre dig så meget om.
Det der andet med dobbelt hoved er en unødvendig ting, for skruer du skruen for langt ind, så gør det alligevel ingen forskel for maleren, som kommer efter og spartler.
Klik her for at svare