M
Billede af en delvist renoveret væg i et gammelt hus med en åben skabshylde. Arbejdsværktøjer og materialer ligger fremme. Gammel trævæg med udsat træuldsstruktur og rester af kalkpuds. Detaljeret nærbillede viser teksturen og generel forfald. Hej!

Har problem som jeg håber nogen kan hjælpe mig med...
Bor i gammelt hus bygget i 1943 med (tror jeg) ren kalkpuds på indvendige vægge. På indersiden af ydervæggene er der puds på træuldplader. Den pudsen har løsnet en del, og den pudsen har jeg fjernet.

Jeg tænker to alternativer for at fikse væggene og så flise på:
1. Gipspuds (kalkpuds er svær at få fat i og kræver mere). Problemet er, at pladerne har gamle pudsrester, som altid fortsætter med at støve (gammel kalkpuds er aldrig "helt fast"). Overvejer, om man kan først prime med typ "binder" for maling, så gipspudsprimer (som er til for at skabe en sugende overflade) og så gipspuds.
2. Sætte gipsplade på de ret ujævne træuldplader. Men hvordan sætter man dem fast? Lægter bagved er ikke en mulighed (tror jeg). Det vil bygge for meget.

Tak på forhånd!

M
Eftersom ingen har svaret, så svarer jeg vel selv. :rolleyes:

Smurte godt med primer på træulden og satte vådrumsplade op med hjælp af fliseklæb. Primede også vådrumspladerne. Sidder som bjerget. :)

• Synes
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.