Hej jeg har en gammel murstensvæg derhjemme (røde mursten) nu vil jeg gipse denne væg for at kunne skjule murstenene. Hvordan skal jeg bære mig ad for at få gipspladerne til at sidde fast på murstenene. Er forarbejde med gipsmørtel den bedste måde at få det pænt og lige, eller findes der andre "enklere" måder at gøre det på? Væggen er ca. 5*5m

Claes Sörmland
Det nemmeste er vel at smide på gipsbrug (eller andet brug til formålet) og trykke pladen fast. Gipsen vil hæfte på teglstenene og pladen.

et par reglar til at fastgøre pladerne i,
skrue & plug i teglstenen

Hmm der findes forskellige måder at gøre det på.. jeg tror jeg bruger gipsmørtel da jeg vil undgå at bore for meget i teglstenen:)

tak for svar og God Julens!

J Johan41 sagde:
Hmm finns olika sätt at gøre det på.. jeg tror jeg kører på gipsmørtel da jeg vil undgå at bore i teglet for meget:)

tak for svar og God Julens!
Gipsmørtel som "lim" bag gipsplade fungerer udmærket men er det meget ujævnt tegl (som jeg havde) så træk et par plugs med skruer, som du trækker ind jævnt ved hjælp af et længere vaterpas, der gør, at du får gipspladerne op lige uden bugtninger. Jeg havde "huller" på op til 2 cm i teglet og mit første forsøg (uden skruer) gav mig en bølgende væg... Alternativet for at undgå at skrue er selvfølgelig først at fylde ujævnhederne op med gipsmørtel, lade det tørre og så "lime" gipspladerne på.

• Synes
Johan41
  • Laddar…
Hej Anders! Du har stået over for lignende problemer. Okay så rawlplug og langt vaterpas for at sikre en lige væg. tak!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.