Medlem
· Västragötaland
· 278 indlæg
Står i startgroparne for nybyggeri af hus med delt entreprenad eller hvad man skal kalde det.
Byggefirmaen gør alt, bortset fra at jeg laver overflader (maling samt gulvlægning).
I prisen indgår der så kortplanker som loft.
Spørgsmålet er, ville I have tilføjet en ekstra omkostning for at få færdigmalet loft som TakEss eller ElitTak, for at slippe for spartling og maling af 200 kvm loft, hvoraf en del af loftet er ryggåstak.
Ved en hurtig googling ligger kortplanker på ca. 40-50 kr /kvm, mens færdigmalet ligger på ca. 120-150 kr /kvm
Tips og tanker?
Byggefirmaen gør alt, bortset fra at jeg laver overflader (maling samt gulvlægning).
I prisen indgår der så kortplanker som loft.
Spørgsmålet er, ville I have tilføjet en ekstra omkostning for at få færdigmalet loft som TakEss eller ElitTak, for at slippe for spartling og maling af 200 kvm loft, hvoraf en del af loftet er ryggåstak.
Ved en hurtig googling ligger kortplanker på ca. 40-50 kr /kvm, mens færdigmalet ligger på ca. 120-150 kr /kvm
Tips og tanker?
Vi tilføjede den ekstra omkostning for 90 kvm tag på overetagen og har ikke fortrudt det. Det sparede meget tid og var hver en krone værd. Tror at vores tømrer monterede 90 kvm på en dag med en hjælper, der sendte pladerne. Jeg tør ikke tænke på, hvor meget tid det ville tage at spartle/slibe 2-3 gange og derefter male mindst 2 gange.
Så synes jeg personligt egentlig, at et glat gipsloft er pænere - men det er heller ikke så let som amatør at spartle/slibe og male, så resultatet bliver godt.
/Krille
Så synes jeg personligt egentlig, at et glat gipsloft er pænere - men det er heller ikke så let som amatør at spartle/slibe og male, så resultatet bliver godt.
/Krille
Medlem
· Västragötaland
· 278 indlæg
Helt enige om at glatte lofter er pænere, men eftersom det både er mangel på tid og viden hvad angår spartle som en professionel, så er det udelukketK Krille4 sagde:Vi tilføjede den ekstra omkostning for 90 kvm tag på overetagen og har ikke fortrudt det. Det sparede meget tid og var det værd hver en krone. Tror at vores snedker monterede 90 kvm på en dag med en handlanger der sendte pladerne. Jeg tør ikke tænke på, hvor meget tid det ville tage at spartle/slibe 2-3 gange og derefter male mindst 2 omgange.
Så synes jeg personligt egentlig, at et glat gipsloft er pænere - men det er heller ikke så let at som amatør spartle/slibe og male, så resultatet bliver godt.
/Krille
Hvilket tag valgte I og hvor meget blev meromkostningen?
Forarbejdet bør vel være det samme med spredt osv.
Vi hyrede snedkere på løbende regning til overetagen, så jeg har ikke præcist styr på meromkostningen. Vi benyttede snedkerens rabatter ved indkøbet, så jeg tror, at det kostede under 10.000 kr mere i materialer. Snedkeren anbefalede ElitTak, så det gik vi med. Selve arbejdet med at montere taget tror jeg endda gik lidt hurtigere for snedkeren, end hvis vi havde brugt gipsplader.
Havde vi brugt gipsplader og derefter hyret malere til spartling/slibning og maling, ville det sikkert have kostet betydeligt mere end 10.000 kr.
/Krille
Havde vi brugt gipsplader og derefter hyret malere til spartling/slibning og maling, ville det sikkert have kostet betydeligt mere end 10.000 kr.
/Krille
Klik her for at svare