Jep så var det fremme ved det kritiske punkt (hos fruen):), vi diskuterer loft til vores husbyggeri næste år. Gipsplader eller glatte giplofter står det mellem, men det hælder nok mod glatte lofter, så er spørgsmålet bare, om vi skal hyre en maler til at spartle loftet eller ej. Er en maler interesseret i at spartle almindelig standardgips i loftet, hvor jeg har affaset kortsiderne selv, eller vil de kun spartle rigtig loftgips. /se billeder hvis I undrer, hvilken gips jeg mener.

• Gipsplade med affaset kort kant, brugt til loftprojekter i byggeri.
  • Gipsplade med affaset kant, brugt i diskussion om at vælge mellem gipslofttyper til husbyggeri.
"rigtige" loftgips med fræsede kanter er vel kun, hvis man skal have synlige linjer. Ellers bruger jeg altid almindelig væggips, der fases i kortender.

Du ser ud til at mene gips, der også er forsænket på kortsiderne. Har aldrig set sådanne plader, men hørt at de findes.

De er nok stadig ret sjældne, tror jeg. Resultatet bliver nok bedre med denne nye pladetype, men de fleste er nok tilfredse med almindelige plader. Der bliver jo uundgåeligt en vis forhøjning, hvor samlingspapiret spartles ind på kortsiderne. I normaltilstand ser man ikke denne bule.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.