Jeg har købe gipsplader som er faset på alle fire sider, som skal op i et loft. Kanten som møder væggen, bør jeg skære den eller beholde den som den er? Jeg skal afslutte med papirremsa mellem væg og loft og tænker, at det bliver lettere at afslutte, hvis pladen stadig er faset.

Behold den som den er

Y yehor sagde:
Jeg har købt gipsplader, der er faset på alle fire sider, som skal op i et loft. Kanten, der møder væggen, bør jeg skære den eller beholde den, som den er? Jeg skal afslutte med papirremsa mellem væg og loft og tænker, at det bliver lettere at afslutte, hvis pladen stadig er faset.
Det bliver sværere at lave en pæn overgang mellem loft og væg, hvis du lader fasningen blive. Så mangler du reference for, hvor meget spartel der kræves for at få en lige linje.
Jeg anbefaler at skære fasningen væk mod væggen.

• Synes
tergo
  • Laddar…
Jeg ville også have skåret det væk. Svært at spartle tæt på væggen.

Jeg plejer at sætte LP50 vinkeljern i alle indre hjørner (væg/væg, væg/loft). Så kan man undgå at lægge strimmel i indervinklen. Det er nok med blød fugemasse. Pladen forhindrer, at det revner, da alt er skruet i den faste plade.
Sæt loftet uden fas. Tryk gipsen op på væggen mod loftet. Der er kun brug for fuge. Har gjort det i flere rum uden revner efter flere år.

• Synes
J Vos
  • Laddar…
Sætte rejse i inderhjørne og spartle suger desuden hårdt

richardtenggren
M meckis sagde:
Jeg plejer at sætte LP50 vpmetalskinne i alle indre hjørner (væg/væg, væg/loft). Så kan man undgå at lægge strimmel i indre hjørne. Det er nok med en blød fuge. Metallet forhindrer, at det sprækker, da alt er skruet ind i det stive metal.
Sæt lofterne uden fase. Tryk gipsen på væggen mod loftet.. Kun fugning er nødvendig. Har gjort det i flere rum uden nogen sprækker efter flere år.
Jeg har sat LP50 og strimmel i hvert eneste hjørne indtil nu, ingen sprækker men måske overarbejde da. :P

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.