Vi har et tidligere lager med en yderdør, som vi nu har lukket for at lave rummet til soveværelse. Rummet har kun spånplader, som er malet, og nu vil vi i stedet sætte tapet op. Huset er fra '93, og man kan i dag tydeligt se, hvordan det har sprækket mellem pladerne. Jeg overvejede at sætte gips op på dette, men da to af væggene er ydervægge, overvejer jeg, hvor meget det vil skade dampspærren. Som man kan se på billederne, sidder reglerne (som jeg har fundet i hvert fald) ikke så tæt. I billederne er korrekt markering mellem plader (også regel der) mens blåt er der, hvor der findes en yderligere regel.
Hvad findes der af alternativer, lime gips op? Eller kan man spartle/forstærke samlingerne på en eller anden måde for at undgå, at det sprækker igen?
Hvad findes der af alternativer, lime gips op? Eller kan man spartle/forstærke samlingerne på en eller anden måde for at undgå, at det sprækker igen?
Sørg for at have den rigtige længde på skruerne bare.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 045 indlæg
Plasten vil gøre tæt omkring skruen.
Protte
Protte
Mener du, hvis jeg bruger 25 mm skrue, at den ikke laver hul i plasten, eller hvordan mener du, at plasten gør tæt omkring skruen?prototypen sagde:
Undskyld alle de dumme spørgsmål. Er ny, men vil gerne prøve lidt selv, da man har fået lidt mere fritid nu.
Medlem
· Västernorrland
· 12 006 indlæg
Et hus fra -93 er næppe så godt plastret, at det gør nogen forskel, om nogle skruer går gennem plasten............
Så længe skruen sidder i hullet, er det tilstrækkeligt tæt. I princippet har alle huse bygget de sidste 40 år dampspærren direkte inden for overfladelaget med en masse skruehuller. Det er kun de aller seneste år, hvor man er begyndt med rigtige lavenergihuse og måler tætheden nøje, at det er blevet et 'problem'.
Klik her for at svare