Jeg har altid limet papirstrimler (med vådrumsgrund) hvis ikke der er skrå kanter mod hinanden. Er der skrå kanter mod hinanden plejer jeg at bruge glasfiberstrimmel, fordi jeg synes det er svært at få papirstrimlen god vådt-i-vådt, og det plejer at begynde at boble eller så får man folder hvis man kommer til at trække for hårdt, så der synes jeg at glasfiber er bedre...

Jeg har gjort sådan både vægge og lofter nu i et par huse hvor jeg har renoveret, og det har fungeret perfekt!

man kan måske slutte sig til, at det ikke er så vigtigt, så længe man armerer spartelmassen med noget....:-)

Forbo sagde:
man kanske kan sluta sig till att det inte är så noga så länge man armerar spacklet med något....:-)
nä, det er ikke branchenes konklusion.

MathiasS sagde:
nä, det er ikke branchens konklusion.
Du er ironisk håber jeg...

Branchrådet siger, at du skal bruge papirstrimmel.
Branchrådet siger, at du skal lime strimlen på skårne kanter.
Branchrådet siger, at du må lime strimlen på skrå kanter, hvis du vil.

Når man har limet, behøves ingen armering i spartelmassen.

Det eneste ironiske her er, at du tilsyneladende arbejder med dette uden at have styr på, hvordan det fungerer.

"branchenrådet siger" nå... og? Jeg er ingen entreprenør, jeg gør det for mig selv og baserer samlingen på min erfaring af hvad der fungerer...og pointen er, at det gøres på mange forskellige måder men ser ud til at holde godt for det meste alligevel.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.