D
Har gammel vævtapet på samtlige vægge. Overvejer at sætte almindelig gips på de fleste vægge og nogle steder renoveringsgips.

Indervæggene består af:

gips 13 mm
Råspont 22mm
Regel 2” (50x50)
råspont 22mm
Gips 13mm

Skal jeg skrue næste lag gips i reglarne eller vil det fungere at sætte direkte i råsponten uden underliggende regel?

Skal jeg i så fald bruge en såkaldt T-liste mellem gipspladerne?

Hvordan ville I have gjort det?
 
Det er nok at skrue i råsponten, ingen lister kræves.
 
  • Synes
Stefan N
  • Laddar…
D
tak!
 
D
måske bliver du nødt til at fortsætte med at spørge....

1) På nogle steder er der 120 cm mellem bagvedliggende reglar, behøves der stadig ikke t-profil mellem gipspladerne?

2) Hvis der er uregelmæssige mål mellem visse reglar, der falder uden for standarden 30/60/90/120, hvordan gør man så for at få lavet fasen, hvor man skal spartle mellem pladerne?

3) skal pladerne sidde tæt op mod loftet eller gulvet, hvor er det bedst at få en sprække? Jeg tænker, det er godt at få en sprække, da huset bevæger sig (det er et træhus)?
 
1. Ingen t-list.

2. Du kan skære skiven og fase kanten bare nogle mm med hobbykniven.

3. Sprække både oppe og nede, men maks 5 mm.
 
  • Synes
Derbyboy
  • Laddar…
D
Tusind tak!

Overvejer at køre plade liste bag pladerne i indvendige dør og så bare bruge en blød fuge.

Yderhjørner kører jeg sådan en aquahuledulelist i hård pap.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.