P
Er i gang med at renovere 60 m2 stue og køkken. Huset er bygget 07-08, ja 1907-8 altså...  ;)
Væggene pudsede med mørtel, som de fleste steder faktisk sidder rigtig godt, men andre steder ikke lige så godt :-X..... Vil ikke banke al den gamle puds ned, men tænkte mig at påføre ny puds, hvor det er nødvendigt, og derefter lime 13 mm gips med gipsmørtel. Tre af fire vægge er ydervægge, og konstruktionen er dobbelte halvstensvægge i tegl med luftspalte.

Risici, erfaringer, nogen??

Hvorfor vil du sætte gips? Hvis du reparerer i pudsen, hvor det er nødvendigt, er det ikke nok?

Ellers går det fint at gøre, som du har tænkt.

P
Ja, har overvejet det, men tror at jeg får et bedre resultat med en jævnere væg, hvis jeg bruger gips og gipspuds, desuden er jeg elendig til at pudse ::)
En overvejelse har været, at eventuel fugt og gips måske kan give skimmelproblemer, men eftersom det er en ydervæg over jorden, så er det måske ikke et problem.

Nej, fugten skal ikke være noget problem, medmindre du har noget meget skørt med huset..

Milkshaken
Test Gipsmørtel. fungerer kanon og er endnu lettere end pudsmørtel at håndtere synes jeg.

Fremgangsmåden er den samme som med pudsmørtel.

Det er også brandklassificeret, så det kan bruges i en skorsten, hvis du skulle ønske det.

P
Gipsmørtel i stedet for pudsemørtel altså??

Mmm, det jeg skal slå på er så lidt, at det næppe er noget problem. Byggeriet skrider i hvert fald fremad - tror jeg. Skal gipse 60 m2 loft i weekenden, så fritidsproblemer har man jo ikke... ;-))

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.