Hvis overfladen er i et plan uden fremspringende eller fordybede partier (tjek dette grundigt), kan du lime gipsen på lecan. Der går meget lim til. Mindst 300 ml per sektion på 90x240 cm. Jeg anbefaler Superset. For mig virkede det bedre end PL 400. Desuden skal du finde en måde at fiksere gipsen på, mens limet tørrer (dette er ikke helt let). Hvis limet ikke hæfter (det kan høres, når du banker på gipsen), skal du skære denne sektion ned og lime den om. Samlingen skal du derefter spartle op. En anden metode er at bore et antal par huller i gipsen. Gennem det ene presser du lim ind, og i det andet tjekker du, at limet virkelig spreder sig bag pladen.
Den bedste måde og sandsynligvis den billigste og nemmeste er at lægte (spiklime) mod lecaen og derefter skrue gipsen i lægterne.
Ulempen er, at det stjæler lidt plads, på den anden side giver det mulighed for at føre lidt el, hvis man vil have en kontakt eller afbryder på den væg.
Ulempen er, at det stjæler lidt plads, på den anden side giver det mulighed for at føre lidt el, hvis man vil have en kontakt eller afbryder på den væg.
Klik her for at svare