Hej
Forsøget på at fjerne limfarven i loftet og tapetsere igen blev ingen succes. Efter cirka 7-8 måneder begynder jeg at se buler på tapetet og en hul lyd. Så jeg mistænker, at limfarven får tapetet til at slippe.
Derfor tænkte jeg at løse det på en sikker måde og overvejede at sætte gipsplader op.
Den første tanke var at lime dem op. Men problemet med løs tapet og limfarve er der stadig, så det går ikke.
Den anden tanke var at fastgøre gipsen med plugs og skruer, men det føles lidt usikkert og kompliceret at få nok huller.
Den tredje tanke var at sætte lægter med skruer og plugs og så gipsen på lægterne. Så læser jeg noget om dampspærre og bliver forvirret, er det nødvendigt mod den ovenliggende lejlighed eller kun mod ydervægge?
Kom gerne med jeres forslag og tanker.
Forsøget på at fjerne limfarven i loftet og tapetsere igen blev ingen succes. Efter cirka 7-8 måneder begynder jeg at se buler på tapetet og en hul lyd. Så jeg mistænker, at limfarven får tapetet til at slippe.
Derfor tænkte jeg at løse det på en sikker måde og overvejede at sætte gipsplader op.
Den første tanke var at lime dem op. Men problemet med løs tapet og limfarve er der stadig, så det går ikke.
Den anden tanke var at fastgøre gipsen med plugs og skruer, men det føles lidt usikkert og kompliceret at få nok huller.
Den tredje tanke var at sætte lægter med skruer og plugs og så gipsen på lægterne. Så læser jeg noget om dampspærre og bliver forvirret, er det nødvendigt mod den ovenliggende lejlighed eller kun mod ydervægge?
Kom gerne med jeres forslag og tanker.
Jo, har testet det men føles som at jeg skulle behøve at skære af en halv centimeter eller mere for at få det til at fungere.
Og at slibe loft kræver sin styrke bemærkede jeg sidste gang. Eller så var væg-/loftsleberen jeg lejede på bauhaus usædvanligt tung. Nogle tanker om det?
Og at slibe loft kræver sin styrke bemærkede jeg sidste gang. Eller så var væg-/loftsleberen jeg lejede på bauhaus usædvanligt tung. Nogle tanker om det?
Denne lejede jeg engang https://www.mgrental.se/produkt/betongslip-vagg-tak-giraff/
Det synes jeg, gik godt. Selvfølgelig er det tungt efter et stykke tid, men jeg lagde en spændebånd omkring slipen og fast i bæltet som "modvægt", så jeg kunne holde ud lidt længere.
Det synes jeg, gik godt. Selvfølgelig er det tungt efter et stykke tid, men jeg lagde en spændebånd omkring slipen og fast i bæltet som "modvægt", så jeg kunne holde ud lidt længere.
Klik her for at svare