Hej
Forsøget på at fjerne limfarven i loftet og tapetsere igen blev ingen succes. Efter cirka 7-8 måneder begynder jeg at se buler på tapetet og en hul lyd. Så jeg mistænker, at limfarven får tapetet til at slippe.

Derfor tænkte jeg at løse det på en sikker måde og overvejede at sætte gipsplader op.

Den første tanke var at lime dem op. Men problemet med løs tapet og limfarve er der stadig, så det går ikke.

Den anden tanke var at fastgøre gipsen med plugs og skruer, men det føles lidt usikkert og kompliceret at få nok huller.

Den tredje tanke var at sætte lægter med skruer og plugs og så gipsen på lægterne. Så læser jeg noget om dampspærre og bliver forvirret, er det nødvendigt mod den ovenliggende lejlighed eller kun mod ydervægge?

Kom gerne med jeres forslag og tanker.
 
D
Hvad var der galt med betontaget?

Sæt glespanel 28x7m i taget på 300mm CC, derefter skruer du gipsen i glasene.
Derefter skal du spartle og sætte papirstrimmel i samlingerne efter alle kunstens regler.
 
  • Synes
  • Wow
Janericbe og 2 andre
  • Laddar…
Betonen var desværre malet med limfarve, hvilket gør, at det ikke fungerer at tapetsere på den.
 
Lej en betonsliber (giraf) og en fornuftig støvsuger og slib malingen af, derefter lidt bedspackling, hvis du får slibekroner, og så mal.

Betydeligt meget lettere end at sænke loftet og lægge gips!
 
Jo, har testet det men føles som at jeg skulle behøve at skære af en halv centimeter eller mere for at få det til at fungere.

Og at slibe loft kræver sin styrke bemærkede jeg sidste gang. Eller så var væg-/loftsleberen jeg lejede på bauhaus usædvanligt tung. Nogle tanker om det?
 
Når jeg tænker efter nu, så brugte vi sandpapir, ved nærmere eftertanke så forstår jeg, at en diamantsliber havde været mere fornuftig. Tak for input, eventuelt gør jeg sådan i stedet.
 
  • Synes
anders07
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.