Et lille spørgsmål her til forumeekspertisen. Hvordan gør I ved opsætning af gipsplader på vægge, der buer indad i rummet, hvor der med vaterpas bliver 6-7 mm slør op- og nederst? Det ses jo ikke, når man kigger på væggen forfra, men det er vel mere lidt besvær, hvis man fremover skulle sætte op snedkerier, væghængt TV-bænk osv., som så vil hælde betydeligt eller skabe ret grimme slør at fuge.
Forsøger I at udjævne dette med en form for horisontal kile bagved, fx 2 stk. masonitstrimler ovenpå hinanden (OSB bagved) eller bare smække gipsen op, som det er og løse problemet i fremtiden?
Forsøger I at udjævne dette med en form for horisontal kile bagved, fx 2 stk. masonitstrimler ovenpå hinanden (OSB bagved) eller bare smække gipsen op, som det er og løse problemet i fremtiden?
Jeg ville ikke eksperimentere med kiler bag gipsen, da jeg ville være mere bange for at knække den.
Jeg ville ikke bekymre mig og løse eventuelle problemer, der måtte opstå senere. Det bliver måske ikke engang et problem senere, så bekymre dig ikke nu. Nogle mm fra eller til ville for mig ikke gøre nogen forskel.
Jeg ville ikke bekymre mig og løse eventuelle problemer, der måtte opstå senere. Det bliver måske ikke engang et problem senere, så bekymre dig ikke nu. Nogle mm fra eller til ville for mig ikke gøre nogen forskel.
Kan være klogest som du siger. Det er dog hårdgips som tåler klart mere end almindelig gips. Har udjævnet i lod med masonit omkring små smygar men en hel væg bliver lidt en anden sag. Kun en væg det handler om hvor man kan forestille sig en fremtidig væghængt TV-bænk.Dr Benz sagde:
Ah ok.
Men kontenten bliver den samme. Du vil have gipsen så plan som muligt mod underlaget bagved. I dette tilfælde OSB. At shimse det for at få væggen til at fremstå lige, vil jeg påstå er enormt meget arbejde for, hvad man får. Det vil skabe huller, og du kan vædde på, at den dag du vil hænge noget op, er der luft bagved, og du risikerer at knække gipsen i stedet.
Men kontenten bliver den samme. Du vil have gipsen så plan som muligt mod underlaget bagved. I dette tilfælde OSB. At shimse det for at få væggen til at fremstå lige, vil jeg påstå er enormt meget arbejde for, hvad man får. Det vil skabe huller, og du kan vædde på, at den dag du vil hænge noget op, er der luft bagved, og du risikerer at knække gipsen i stedet.
Klik her for at svare