Hej!

Vi bor i et hus fra 50-60'erne. I kælderen har vi flere rum, som vi tænkte at bygge om til rum og pejsestue. Lige nu er nogle vægge pudsede og nogle flisebelagte. På gulvet er der klinker.

Vi har overvejet at sætte gipsplader direkte på fliserne (to håndværkere har sagt, at det godt kan lade sig gøre). Men efter meget googling har jeg læst, at det vil skabe fugtproblemer. Passer det? har man brug for stålregler for at skabe et luftspalte mellem væggen og gipsen? eller kan man have gipsen direkte på fliserne.

På gulvet har vi tænkt os at have tæppe, da omkostningerne for at få gulvvarme var meget høje.

Taknemlig for alle svar! Jer som har renoveret kælderen med samme forudsætninger som vi har. Hvordan har I gjort?
 
BirgitS
Om det går med gips eller ikke afhænger af, om der er nogen risiko for, at fugt kommer ind gennem væggene. Med tanke på, at man tidligere har valgt at male eller sætte fliser, har man vel vurderet, at der sker en vis fugtindtrængning. Fugt og papirllaget på en gipsplade er en kombination, som skimmelsvamp virkelig kan lide.

At have boligrum med malede vægge er vel intet mærkeligt.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.