Skal inden for den nærmeste fremtid tage fat på min køkkenrenovering. På den nuværende væg, hvor jeg har tænkt mig at hænge vægskabe over køkkenvasken, er der kun opsat en gipsplade. Rummet til denne væg er badeværelset. Undrer mig derfor om I ser nogle problemer med at måle ud hvor reglarne sidder i væggen, dvs. gipspladen, og derefter lægge osb+gips. Det bliver altså gips+osb+gips.
Årsagen til at jeg overvejer at gøre det på denne måde er, at jeg er lidt bange for at badeværelsets overflade/tætningslag vil blive påvirket, hvis jeg begynder at rive for meget ned i køkkenet. Badeværelset har væv med Beckers malingssystem + måtte.
Er der nogle direkte ulemper ved min tankegang?
Hvordan ville I have gjort?
Årsagen til at jeg overvejer at gøre det på denne måde er, at jeg er lidt bange for at badeværelsets overflade/tætningslag vil blive påvirket, hvis jeg begynder at rive for meget ned i køkkenet. Badeværelset har væv med Beckers malingssystem + måtte.
Er der nogle direkte ulemper ved min tankegang?
Hvordan ville I have gjort?
Tak for svar, lyder fornuftigt.GoForIt sagde:
Kan man godt sætte krydsfiner + gips op uanset væggens cc mål?
Og er det nok med 6mm renoveringsgips på krydsfineren, eller skal jeg bruge 12mm? Jeg skal flise 60cm op fra køkkenbordet, fliselængde ca. 2,3m
De tynde renoveringsgips jeg er stødt på har et armeringslag og så er de hårdere. Det betyder, at de er betydeligt sværere at skrue rigtigt for os "hjemmebyggere" og få skruerne rigtigt trukket.
Da de er hårdere, skal man trække lidt ekstra for at skruehovedet ikke skal ende over overfladen, og hvis man så trækker lidt ekstra, er det let, den forsvinder ind i gipset. Med 13mm er det lettere at få skruen rigtigt trukket for den "uøvne".
Da de er hårdere, skal man trække lidt ekstra for at skruehovedet ikke skal ende over overfladen, og hvis man så trækker lidt ekstra, er det let, den forsvinder ind i gipset. Med 13mm er det lettere at få skruen rigtigt trukket for den "uøvne".
Du bør gerne ramme nogenlunde i regler.A Appeplan sagde:
Er det muligt, brug 12mm standardgips.
Klik her for at svare