Er i gang med at bygge et par indervægge, som skal blive børneværelser på overetagen. Nu er det et stort opholdsrum, der har en eftermonteret skorsten i en (så vidt jeg ved) minerit-skakt. Installationen er udført i 1997, så der er ikke tale om asbestplader.

Er det okay at beklæde skakten med gips?
Kan/bør man skrue gipsen direkte på mineritpladen, eller skal man "regle" med noget lidt tyndere, så det bliver luftigt?

• Diagram af et skorstenstræk i et rum med nye vægge. Røde linjer viser gipsplader monteret på skorstenens skakt. Grønne linjer markerer ny væg.
man må aldrig skrue i et mineritrør for ventilation eller andet...du bør også lægge samme afstand som til væg med 30mm stålreglar og skrue i disse..yderhjørnet sætter du pladebeskyttelse på..

OK, hvordan fastgør jeg stålprofilerne til skakten?

Skakten er opbygget af "moduler" som er sat oven på hinanden, og i går et isoleret stålrør.

Jeg skal også sætte en inspektionsluge i skakten (fik det som punkt på min brandinspektion), og for det kunne jeg enten købe en luge eller save en bid væk som man hurtigt kunne skrue af ifølge skorstensfejeren som var her.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.