Først bliver det 95mm isolering mellem eksisterende vægspær. Plast. 45x45mm spær horisontalt for lidt ekstra isolering + kabelføring.

Tænkte derefter at sætte gips. Skal denne monteres direkte mod de 45x45 spær (med kortlinger på udvalgte steder) eller skal jeg sætte listepanel mod spærene og derefter køre gips? Eller hvordan ville I have gjort det!

Tak på forhånd!
/Klas

Det blir fint om du kortlar lidt og så smider på gipsen :)

personligt ville jeg have sørget for at afslutte med lodrette reglar...
dvs slå på et lag mere med 45-reglar og plasten mellem 45'erne.

Enig, meget lettere at arbejde med stående skiver, når det gælder at skrue, spartle osv. Samlingen havner midt på en regel, og det er markeret på skiven, hvor man kan skrue.

Tak for dine synspunkter!

Hvis jeg skulle køre et lag OSB på de horisontale reglar + kortlinger. Så kan jeg jo skrue ret frit. Og derefter køre et lag stående gips mod OSB'en. Ville det kunne fungere, eller bliver underlaget for dårligt for gipspladerne?

Så ville man jo samtidig få vægge, der er udmærkede til at fastgøre hylder osv. i samtidig.

MVH
Klas

Den gips man sætter i loftet, fastgøres (jeg har da ikke set nogen gøre andet) på glespanel. Hvorfor skulle det ikke fungere på vægge... selvfølgelig har vægge større belastning end lofter, men at skulle gå op til 2"2 virker da overdrevet. OSB er jo veletableret og har den fordel, at du ikke behøver, som os mindre bemidlede, der kun har råd til brædder og reglar, at skrive en bog om, hvor du har noget bag gipset. Købte en regelsøger fra Black&Decker, men den var helt værdiløs! Så hvis du har råd til OSB, så kør med det! Eller råspont, hvis man vil have naturlige materialer uden lim. Selv fører jeg min bog ;)

OSB er kanon, synes alligevel at det er nemmere med stående plader og reglar hvor OSB og gips placeres omlott en halv plade. Gipsen skrues med lang skrue gennem OSB'en og ind i reglen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.