Hej

Hvilket er bedst? Har efterisoleret ydervægge indvendigt på vores gamle hus. Hvilket er bedst at sætte op før tapetsering... gips eller spån?

Synes det er besværligt med gips når man skal sætte noget op på væggene.. hvad synes I?

Findes der andre alternativer dog ingen megadyre.

Hilsener Lena

Ps tak også for alle svar og tips jeg har fået indtil nu på alle mulige og umulige spørgsmål.

Hej!

Du skal have gips yderst, ellers sprækker tapetet. Sæt spån, eller endnu bedre OSB, bag ved gipsen, så er problemet løst!

Hvis problemet med gipsen er, at du ikke kan sætte billeder op med skruer eller søm, så findes der specielle skruer til det, der hedder gipsekspander for det formål.
18858.jpg.
Tjek denne side og søg efter gipsekspander. Der findes to varianter.

Ellers anbefaler jeg også at sætte OSB bagved gipsen. Så behøver du ikke bøvle så meget, når du skal sætte noget op.

Som Skerfe sagde: sæt både spånplade/OSB og derefter gips op. Vi har dette i hele vores hus og har ikke en eneste sprækket tapet + at det er vidunderligt, når man skal hænge billeder osv. på væggene.

Gips og osb/spån indeni hvis pengepungen tillader det, ellers bare gips,

Jeg tilhører dem, der ikke finder nogle mangler ved Byggmax gips og osb..
Ofte til halv pris sammenlignet med Woody eller Beijer som eksempel.

Derimod har jeg for mig, at deres vægspartel er tungslibende, eller er det Öb.s?
Stor prisforskel på spartelmasse også, det kan være værd at prøve med en spand til at begynde med..

Køb spartelmasse fra Beckers, de har gode priser hos K-rauta. Start med den grå bøtte (Lätt Grov) og derefter sliber du det ned og påfører fra den røde bøtte (Lätt handspackel). Sørg for at spartle bredt og brug en giraf til slibningen. Jeg lavede et indlæg om det for ikke så længe siden her. anw_ws702vea_1.jpg

Lidt forskelligt spartelmasse fra Beckers

På arbejdet bruger jeg LH, den røde dåse, direkte, hjemme plejer jeg at tage en billigere emballage.
En giraf er et fantastisk hjælpemiddel...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.