Hej, er ny her på forummet.
Håber jeg poster i den rigtige kategori.
Kan jeg sætte gipsplader direkte på beton for derefter at spartle og male?
Og i så fald hvilken skrue-type osv. bør jeg bruge.. Kan tilføje at jeg ikke har bygget noget i hele mit liv, men her på forummet virker det til at der er viden i overflod =)
Tanken er vel at slippe for at spartle/slibe alle ujævnheder i betonvæggen.

Vedhæfter et billede.. Tænkte at lave mig en datahjørne mellem garderoberne der med en plade imellem.. Bliver det et problem at hænge IKEAs lackhylder på gips/beton bagefter?
 
  • En betongvägg i ett rum med träreglar på sidorna. En kontorsstol är synlig till höger och diverse föremål ligger på golvet.
Gipset burde du kunne lime med en tyk lim, typ PL200,400,600
Hylderne kan du så fiksere ved at bore i dyvler i betonen,,
Eller så kan du spartle og male direkte på betonen måske, malerbutikken kan nok råde bedre...
Vil du have det enkelt at montere hylder og sådan, kan du skrue en spån eller OSB på betonen ellers.
 
Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.