Jeg har bygget en trappe til vores uisolerede loft, som jeg nu er ved at isolere under og derefter sætte gips op. Trappen er 775 bred og således er cc 730.
Har skåret en gipsplade i tre stykker for at kunne sammensætte på højden, men bemærkede at der er lidt mellemrum mellem pladerne, så jeg har sandsynligvis brug for noget at sammensætte med bagved.
Tænkte først på en masonit, men måske er en gipsstrimmel bedre? En ekstra regel fungerer ikke, og jeg vil gerne have et så tyndt stykke som muligt, uden at det bliver for dårligt.

Så, masonit, gips, noget andet?

Billede? Var ikke let at forstå din beskrivelse. Altid godt med et billede så selv vi lidt langsomme med skriftsproget forstår!

Trappeopgang under konstruktion med trækonstruktion og vægpaneler.

Et stykke 12 mm krydsfinér eller osb fungerer fint. Eller en metalstrimmel

Ja, det der går ikke at få revnefrit, når det spartles.
Jeg ville have sat en bræt gerne 28x70 men går sikkert fint med 22mm.

Det må blive osb da jeg ikke vil indsætte tykkere bagved, vil ikke presse isoleringen mere end nødvendigt.

Jeg ville nok have regelet op med en 45a mere og så osb og gips på det, der bliver jo ikke meget til isolering bagved der.

Jeg har 90mm isolering bagved, så 45a kan jeg ikke regle op med.

ThomasLindgren sagde:
Jag har 90mm isolering bakom så 45a kan jag inte regla upp med.
Tänkte jo snarere på at udvide isoleringen med 45.
Du får jo stort set ingen isolering der trappestegene går ud på bagsiden.

Jeg har reglet ud 90mm på vangstykket allerede så jeg får 90mm isolering overalt. Har sat 45mm-reglen på sidevæggene 45mm fra vangstykket o.g.s. så jeg har 45mm isolering over hele bredden, og så 45mm mellem reglene længst ude.

Nå, trappen bliver "kold" og dør nede?

Jepp, isoleret lagerrumsdør.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.