Du bliver nødt til at uddybe lidt. Der er ingen lim, der indeholder giftstoffer. Derimod indeholder de måske mere eller mindre gode produkter. Hvad er det, du ønsker at undgå?

Jeg vil undgå lim med farlige ingredienser og stoffer. Der findes jo giftfrit lim, ifølge producenter.

O onetrickpony sagde:
Jeg vil undgå lim med farlige ingredienser og stoffer. Der findes jo giftfri lim, ifølge producenter.
Ja, det gør der. Nemlig alt lim.
Men som sagt, det er meget forskelligt hvad folk er bange for. Det meste der sælges i et byggemarked kan man jo i princippet spise.

C C.Lundin sagde:
Ja, det gør det. Nemlig alt lim.
Men som sagt, det er meget forskelligt hvad folk er bange for. Det meste der sælges i et byggemarked kan jo i princippet spises.
”Syntetiske lime indeholder sundhedsskadelige tilsætningsstoffer som f.eks. formaldehyd og opløsningsmidler. Næsten alle vandbaserede lime indeholder biocider, f.eks. isotiazoliner, Kathon og BIT. Disse er allergifremkaldende og giftige.”

http://www.ekobyggportalen.se/byggmaterial/lim-och-klister/

Sådan noget lim vil jeg ikke bruge!

Vil have så giftfrit lim som muligt som kan lime sten mod plast.

Det er godt at efterstræbe en kemikaliefri verden. MS polymerlim er helt harmløse, fx Tec 7.

W witten sagde:
Det er godt at efterstræbe en kemikaliefri verden. MS polymerlim er helt harmløse, fx Tec 7.
Fungerer det godt til sten og plast?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.