6,425 læst ·
29 svar
6k læst
29 svar
gevind i træ
Opklodset gulv typen nivell eller platon afhænger af, hvordan betonpladen ser ud. Er den helt jævn, er platon billigst og bygger mindst, men er den ujævn, fx hvis der har været indstøbte lægter, plejer det at være nivell, der gælder.
nja. måske kælderen ellers kan anvendes som installationsgulv, ekstra lydisolering, nivellen har jo også færdigtrykte til udendørs brugpelle242 sagde:
Ja den fungerer nu bygger ud huset nu så jeg fixede det rundt om alt .... trykkede syllar med som jeg ikke ved hvordan jeg skal gøre med ... de gamle ejere pudsede huset om for 3 år siden så ved jeg pokker hvad der sker med den om man begynder at rive syllaSBH sagde:
Har lige boret og gevindskåret reglar til ca 60 kvm gulv.. Fandt brugt værktøj som jeg modede og svejsede en halvtomme fatning på, så kørte jeg med mutterknækker istedet for en kæmpe maskine som alligevel bare snurrer i patronen.. Fungerede perfekt! Med venlig hilsen, Jocke
En lille undren? Er der nogen, der har overvejet at bruge almindelige træregler 45x70 og bore 10 eller 12mm huller i stedet for 21mm. Tænkte så at bruge islagsmutter* og vognbolt i stedet for plastskrue, føles på en eller anden måde mere robust.
http://www.jonaryd.rondelen.se/mj/inslagsmutter_100419.jpg
Skal skruen fastgøres i betonen under? Indser, at det bliver lidt mere besværligt så!
http://www.jonaryd.rondelen.se/mj/inslagsmutter_100419.jpg
Skal skruen fastgøres i betonen under? Indser, at det bliver lidt mere besværligt så!
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 indlæg
Det fungerer vel men bøvlet at justere højdenLillmalen sagde:En lille undren? Nogen der har overvejet at bruge almindelige træregler 45x70 og bore 10 eller 12mm huller i stedet for 21mm. Tænkte derefter at bruge islagsmutter* og vognbolt i stedet for plastskrue, føles på en måde mere solidt.
[link]
Skal skruen fastgøres i betonen nedenunder? Indser at det bliver lidt vanskeligere så!
føles lidt vaklende med islagsmutter og vognboltLillmalen sagde:En lille overvejelse? Nogen der har overvejet at bruge almindelige trælister 45x70 og bore 10 eller 12mm huller i stedet for 21mm. Tænkte så at bruge islagsmutter* og vognbolt i stedet for plastikskrue, føles på en måde mere robust.
[link]
Skal skruen fastgøres i betonen nedenunder? Indser at det bliver lidt mere tricky så!
Klik her for at svare