Hej,

Købte lejlighed for nylig, og i hallen er der en modul indbygget, og fik at vide at desværre er teksturen bagved ikke den samme som i øvrigt. Jeg blev nysgerrig og fjernede modalen, og nu vil jeg gerne genskabe teksturen så godt jeg kan, alternativt en anden løsning.

Som du kan se på billederne, har nogen været ret generøse med spartelmassen, men jeg har lidt plads i dybden at arbejde med, ellers må jeg slibe en del af det gamle.

Hvordan ville I forsøge at skabe murstruktur og med det en noget blødere overflade?

• Væg i entré med hvidt teglmønster, delvis dækket af mørk spartelmasse, ujævn tekstur. Ydersiden af en bue kan også ses i højre side.
  • Grov spartlet væg med forskellig tekstur og maling; halvdel grå og halvdel hvid, viser ujævne lag og forsøg på at skabe teglstensmønster.
J
Undrer om det der ikke kan være en form for gipsmørtel, du kan fortsætte med. Selve mønsteret findes jo allerede på det eksisterende underlag. Måske en tyk pensel og tyndt blandet kan fungere?

Ja, ville du sige, at det er gips? Det føles jo meget let sammenlignet med spartelmasse. Mønstret er der sandelig, selvom det skal gøres ordentligt. Føles som om gips/spartelmasse vil hæfte godt på underlaget, så sandsynligvis relativt let at arbejde med. Skal kigge på, hvad der findes af passende gipsblandinger at købe.

Jeg ville lægge på spartel/gipsmørtel. Dup med papir eller stof for at få struktur, og derefter gøre noget i stil med dette.
En murstensvæg med revner, hånd der holder en murstensform.

• Synes
Jocke Best
  • Laddar…
Fedt! Tak for tipsene. Der kommer et opdateret billede i den kommende uge...hvis jeg lykkes altså.

• Synes
Alexunden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.