Hej, jeg spekulerer på, hvordan jeg bedst kan reparere dette hul i væggen, hvor en ventilator har siddet mellem stuen og køkkenet.

• Hul i væggen, hvor en ventilator har været installeret mellem stue og køkken.
  • Hul i væggen med synlige ledninger, hvor en ventilator tidligere har været installeret mellem stuen og køkkenet.
Claes Sörmland
Ser ud til at være masonit. Køb en hulsav i samme diameter og sav disse rundeller ud i masonit eller en anden plade af samme tykkelse (renoveringsgips kan være en idé). Lim en form for støtte over hullerne på indersiden, f.eks. en træliste. Skru fast i støtten og lim kanterne med trælim. Spartl.

Hvis du ikke vil male om, så køb ventiler med tallerkener og monter i hullerne.

• Synes
90rammar
  • Laddar…
Tak for gode tips,
Kan man bare lime støtten, eller skal den også skrues i væggen?

Fulkemisten
Enklest - doselåg.

• Synes
Claes Sörmland
  • Laddar…
Okay, enkelt er godt, men Skal sætte tapet op i rummet, så det ville være pænt at genoprette væggen så godt som muligt før, tænkte jeg.

Claes Sörmland
90rammar 90rammar sagde:
Tak for gode tips,
Er det nok at kun lime støtten, eller skal den også skrues i væggen?
Ja det er nok klogt at sætte en skrue i hver ende af støtten, svært at få det til at sidde fast kun ved limning ellers. Men med dagens gode monteringslim er det nok bare at trykke støtterne på plads (hvis du har sådan noget lim hjemme).

Fulkemisten
I så fald havde jeg ikke bekymret mig overhovedet. Er tapeten af den mere moderne lidt tykkere slags, er det nok, at samlingen ikke kommer over hullet. Om det så kan ses - doslock...

Claes Sörmland Claes Sörmland sagde:
Ja det er nok klogt at sætte en skrue i hver ende af støtten, svært at få det til at sidde for limning ellers. Men med nutidens gode monteringslim er det nok bare at trykke støtterne fast (om du har sådan lim derhjemme).
Lyder godt, tror du jeg kan bruge almindelige gipsskruer selvom det er masonitskiver, så skruen trækker sig ind i materialet og spartlingen bliver bedre?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.