Jeg har flydespartlet garagegulvet, og snart skal jeg lægge Biltemas garageklinker. Inden klinkerlægningen vil jeg løse niveauovergangen mellem den gamle vinkeljern, der findes ved garageportene, og det nye gulv, som kommer til at ligge højere.
Flydespartlet bygger ca. 15mm og når helt frem til det gamle vinkeljern. Jeg har overvejet forskellige løsninger for at få en holdbar afslutning på klinkerlægningen mod garageportene. Jeg overvejer enten at skrue eller svejse et nyt vinkeljern eller pladejern (lige eller lidt vinklet) på det nye niveau, så jernet ligger i niveau med de kommende klinker.
Vil tjekke her på forummet, om nogen af jer har en anden god idé eller kommentar. Det bedste ville selvfølgelig være at have løst dette inden flydespartlingen, men nu er jeg, hvor jeg er
Du skal helt enkelt flytte op tærskelstålet kan man sige?
I sådant kan en løsning i denne situation være at svejse dob på et nyt jern, galve det, bore gennem det gamle jern og ned i pladen for derefter at fastgøre det med ankermasse.
Læg helst L-jernet ovenpå klinkerne, ellers får du en fuge der, som bliver følsom. Tag hensyn til evt. dørtræskler, slæbelister osv. hvis du skulle lægge jernet ovenpå.
Tak for hurtigt svar! Jeg havde tænkt mig at beholde det gamle (slibe af og male) vinkeljern og sætte et nyt længere inde, så jeg får de to jern i to trin, så at sige. Så bliver det en smule lettere at rulle ting som f.eks. MC ind, og undgå en enkelt høj tærskel. Døren går også ind en smule over det eksisterende jern, så jeg kan ikke bygge op til fuld højde helt ude ved det eksisterende jern.
Tror du ikke det er nok, at det nye jern når op til det nye klinkerniveau? Bliver det stadig en følsom overgang?
Ok, jeg tror, jeg er med. Det vil altså komme til at se ud som det gør på billedet.....plus klinker selvfølgelig.
Ja som du nævner, gik det måske lidt hurtigt, det gør det for os alle nogle gange
Jeg sidder og funderer over, om man kan beklæde spartel/klinkerklodsen med en rustfri plade netop for at gøre det pænere og beskytte klinkerne fra at flække i kanten. Bil med pigdæk holder det jo ikke til, men......
Hmm/Nils82
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.