Medlem
· Västra götaland
· 204 indlæg





Senest redigeret:
Medlem
· Västra götaland
· 204 indlæg
Hej, har planer om at bygge garage i laden. 8m langt og 6m bredt. Altså varmgarage. En port på ladens gavl 3x3m.
Problemet er pladen. Når jeg skal støbe den, ved jeg ikke hvordan jeg skal lave kantbjælken. De stivere, der står i den nuværende ydervæg, skal jo skiftes ud til nye 220 regler, men hvordan gør jeg for at få pladen ud til den eksisterende bræddeforing?
Det er en liggende bjælke, som de så står på. Tanken var at skære den liggende bjælke af og kun beholde de stående stolper, skære bræddeforingen 30 cm i nederste kant. Derefter forme udefra og når man har støbt, så fjerne de gamle stolper en ad gangen, mens man sætter nye 220 regler på den nye plade. Derefter fylde de gamle stolpehuller med beton?
Problemet er pladen. Når jeg skal støbe den, ved jeg ikke hvordan jeg skal lave kantbjælken. De stivere, der står i den nuværende ydervæg, skal jo skiftes ud til nye 220 regler, men hvordan gør jeg for at få pladen ud til den eksisterende bræddeforing?
Det er en liggende bjælke, som de så står på. Tanken var at skære den liggende bjælke af og kun beholde de stående stolper, skære bræddeforingen 30 cm i nederste kant. Derefter forme udefra og når man har støbt, så fjerne de gamle stolper en ad gangen, mens man sætter nye 220 regler på den nye plade. Derefter fylde de gamle stolpehuller med beton?
Senest redigeret:
Medlem
· Västra götaland
· 204 indlæg
Den væg som står inde i laden på 3 billedet overvejer jeg at støbe en kantbjælke 30 cm bred på indersiden inden pladen, derefter beholde væggen og slå den nye op indenfor. Bare fordi den er bærende til en tilbygning fra laden.
Medlem
· Västra götaland
· 204 indlæg
Nogen der har gjort noget lignende eller har tips?
Klik her for at svare