Hej,

Jeg er amatør og håber, at nogen dygtig kan hjælpe mig med lidt svar på nogle spørgsmål.

Jeg skal udvide mit lille gym i garagen, gøre det større og også sørge for, at det bliver nogenlunde varmt om vinteren. Rummet vil blive 5x5m stort i alt, så jeg flytter og bygger en ny indervæg, som I kan se til venstre. En isoleret sådan op til kippen med 70x45 reglar.

I loftet har jeg tænkt mig at sætte fibrotech panel direkte på loftpladerne. Loftet er i dag isoleret.

Ydervæggene er i dag isolerede, så der ville jeg ønske blot at fjerne den gamle gips (hvis jeg skal?) og så sætte ny OSB og gips, så jeg kan hænge vægte mm på væggene.

Hvad skal jeg bruge til gulvet? Det er betongulv direkte nedenunder, og det vil man vel sandsynligvis isolere? Hvad er nemmest?

Er det nok bare at pudse lecablokke, eller skal jeg gøre noget mere for at bevare varmen om vinteren, tror I?

Jeg har tænkt på et oliefyldt elradiator som varmekilde på den nye væg. Det behøver jo ikke at være 22 grader herinde. Men man vil jo ikke have, at det skal blive for koldt heller.

Tusind tak på forhånd for svar!

• Garagerum under renovering til hjemmegym, viser træloft, vægtbænk, vægte og træningsudstyr, med isolerede vægge og gummigulv.
Lim og skru (i reglarne) træplader eller ultraboard (for brandklassificeringen) på eksisterende gips.. Skru om muligt holderne til vægtskiverne i reglarne eller hav vægtstativ på gulvet. Netop vægtstativ udsættes for en del belastninger.
Der findes hjemmebyggerier med 45x45 reglar, hvor man ruller vægtene fra gulvniveau. Det går udmærket at bænke og bøje over de steder. Hvis man lægger faldbeskyttelsesmåtter og slidbeskyttelsespål under stativet, så kommer stativet nogenlunde i niveau, og vægtene stikker godt op 40 cm.

Isoleringen overlader jeg til en anden, jeg kan gymdelen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.