Hej

Jeg har i dag en garage med betonplade, som jeg bruger som motionsrum, hvilket jeg har tænkt mig at fortsætte med, men lige nu er temperaturen nogenlunde den samme indendørs som udendørs. Jeg skal bygge en skillevæg mod garagen, så alt bliver isoleret, men loft og vægge her er isoleret men 88.

Nu til spørgsmålet. Som I kan se, er der lecablokke rundt omkring. Disse tror jeg bidrager en del til kulden? Jeg tror ikke, de er isolerede udefra. Er det noget, jeg har brug for at gøre for at få det varmt nok herinde, eller hvordan ville I have gjort det? Jeg har tænkt mig at klare mig med et el-radiator herinde.

Desuden havde jeg bare tænkt mig at sætte OSB og eventuelt gips direkte på det eksisterende. Men er åben for andre idéer. Skal også være mulighed for at omdanne det til kontor/ekstrarum i fremtiden, tænker jeg.

• Garage indrett som træningsrum med betonplade, letvægtsbetonblokke, træloft, vægtudstyr og træningsudstyr.
Svært at sige, hvordan isoleringen ser ud, men det letteste er at grave et hul på ydersiden og se, hvordan det ser ud, så kan du altid få fat i f.eks. 10 cm flamingo isolation og fastgøre på indersiden af leca'en, så burde det hjælpe lidt. Ellers er det nok en IsoDræn på ydersiden, der skal laves.

R Rickard.lj sagde:
Svært at sige, hvordan isoleringen ser ud, men det letteste er at grave et hul på ydersiden og se, hvordan det ser ud. Så kan du altid få fat i fx 10 cm polystyrenisolering og fastgøre på indersiden af lecaen, det burde hjælpe lidt. Ellers er det nok en isodræn på ydersiden, der skal laves.
Okay, og hvis det er isoleret på ydersiden eller hvis jeg gør det, er det så bare at pudse indersiden og måske opstille og efterisolere ovenover blokkene?

For jeg antager, at jeg ikke kan opstille foran lecablokkene og bare sætte væg der? 10 cm er måske meget på indersiden + væg?

Emilll Emilll sagde:
Hej

Har idag et garage med betonplade, og i dag bruger jeg det som gym, hvilket jeg havde tænkt mig at fortsætte med, men lige nu er det cirka samme temperatur inde som ude der. Jeg skal bygge en skillevæg mod garagen, så alt bliver isoleret, men loft og vægge her er isoleret men 88.

Nu til spørgsmålet. Som I kan se, er der lecablokke rundt omkring. Disse tror jeg bidrager en del til kulden? Tror ikke, de er isoleret udefra. Er det noget, jeg behøver at gøre for at få det okay varmt herinde, eller hvordan ville I have gjort det? Jeg tænkte at prøve at klare mig med et el-element herinde.

I øvrigt tænkte jeg bare at bruge osb og eventuelt gips direkte på det eksisterende. Men er her åben for andre idéer. Der skal også være mulighed for at skifte til kontor/ekstra rum i fremtiden tænker jeg.
Er det over eller under jorden?

Jeg ville ikke have brugt træ eller isolering direkte mod lecablokkene, som kan suge fugt. Jeg ville have brugt stålskinner og luftspalte.

Et enkelt alternativ indtil du vil have det som ekstra rum, kan være infravarme rettet mod der, hvor du plejer at træne. Men fungerer slet ikke, hvis det skal blive kontor eller gæsteværelse naturligvis :)

P Petter Forsen sagde:
Er det over eller under jord?

Jeg ville ikke have brugt træ eller isoleringen direkte mod lecan som kan suge fugt. Ville have brugt stålrammer og luftspalte.
Lecan er under jord, måske pudser jeg bare for hvis jeg skal sætte rammer op foran så mister jeg jo en hel del plads. Det ville dog blive pænere tror jeg end at have det pudset 1m op og derefter gips.

Emilll Emilll sagde:
Lecan er under mark, måske bare pudse da for skal jeg skrue op foran så mister jeg jo en hel del plads. Havde dog blevet pænere så tror jeg end at have det pudset 1m op og så gips
Måske sætte celplast med åbne f.eks. podrän og derefter pudse på indersiden.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.