Hej.

Skal bestille træ og begynde at samle blokkene til garagebyggeriet. Sidder og kigger lidt på konstruktioner for spær.
At nævne er, at det er en attefallsgarage, så ikke noget stort samt uden byggetilladelse (bygningsanmeldelse lavet og godkendt).

Jeg vil få så meget plads som muligt, også i højden. Jeg tænkte først at samle 15 spær på cc400 i klassisk almindelig pulpetspær.

Men har nu ændret mig og tænker mere på fritbærende 45X220 C4 stående reglar, som skal klare snebelastning i zone 2 med et spændvidde på 4000mm (45X195 C24 er ifølge norm godkendt) taghældning bliver ca. 14 grader.

Er der nogen, der har bygget sådan her og kan give lidt input på, hvordan I gjorde fastgørelsen, (skar I reglarne? kilede I reglarne? hvilken måling brugte I til tagventilationen? Satte I ventiler i taget osv. osv.?)

Alle tips modtages gerne.

Ha' en god dag / Micke
 
  • En illustration af en garagekonstruktion med lige bjælker i et enkelt rum.
  • Illustration af en pulpettakstol fra siden, brugt til konstruktion af et attefallsgarage, med forskellige dimensionaler af træ og samlingselementer.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.