Hvad gælder i en garage. Det ligger i direkte tilslutning til huset, men ingen dør mellem garage og hus. Væggene i bolighuset er naturligvis gipsede mod indersiden. Men hvad gælder i garagen. Jeg har tænkt mig at bygge vægge og loft med konstruktionskrydsfiner og havde helst undladt gipsen på vægge og loft. Min bygherre ville, at jeg i det mindste skulle gipse mod det eksisterende hus.
Samtidig ligger naboens garage 4 meter fra min garage. Min garage ligger altså ca. 2 meter fra skel. Skal jeg af den grund bygge med gips og dermed skabe en brandcelle?
Endelig, hvis jeg har brug for gips. Kan jeg få sætte den direkte på reglarne og derefter sætte konstruktionskrydsfiner udenpå?
Som I forstår, vil jeg ikke spartle og male væggene i garagen, jeg vil have en rå følelse.
Samtidig ligger naboens garage 4 meter fra min garage. Min garage ligger altså ca. 2 meter fra skel. Skal jeg af den grund bygge med gips og dermed skabe en brandcelle?
Endelig, hvis jeg har brug for gips. Kan jeg få sætte den direkte på reglarne og derefter sætte konstruktionskrydsfiner udenpå?
Som I forstår, vil jeg ikke spartle og male væggene i garagen, jeg vil have en rå følelse.
5:44
Garage
Garage skal udformes således, at risikoen for brand eller eksplosion begrænses pga. forekomst af brændbare eller eksplosive gasser.
(BFS 2011:26).
Sid 166:
http://www.fsbsverige.se/documents/Boverket/BBR 19_5.pdf
Garage skal være en egen brandcelle. Så er det iaf sagt på de byggerier, jeg har været på.
Edit:
http://www.traguiden.se/konstruktio...nde-vaggar/vaggar---brandavskiljande-formaga/
Garage
Garage skal udformes således, at risikoen for brand eller eksplosion begrænses pga. forekomst af brændbare eller eksplosive gasser.
(BFS 2011:26).
Sid 166:
http://www.fsbsverige.se/documents/Boverket/BBR 19_5.pdf
Garage skal være en egen brandcelle. Så er det iaf sagt på de byggerier, jeg har været på.
Edit:
http://www.traguiden.se/konstruktio...nde-vaggar/vaggar---brandavskiljande-formaga/
Senest redigeret:
Når jeg læser Træguiden som linket ovenfor #2, så ser det ud til, at man kan erstatte 13 mm gips med 32 mm krydsfiner og derefter klassificere væggen som EI30?
32 mm krydsfiner er en perfekt stabil væg at skrue hylder m.m. op på.
Kan det passe?
32 mm krydsfiner er en perfekt stabil væg at skrue hylder m.m. op på.
Kan det passe?
Klik her for at svare