Jörgen Edman Jörgen Edman sagde:
Selv ved større skader /udhulninger?.
Absolut! Ved større huller er gipsmørtel at foretrække fremfor kalkmørtel!

cubix cubix sagde:
Absolut! Ved større huller er gipsputs at foretrække frem for kalkputs!
Sådan. Tak for svarene. /J

Ikke gipsstukkatur da det svulmer, når det kommer i kontakt med fugt.

Matti_75 Matti_75 sagde:
Inte gipsputs då det sväller när det kommer i kontakt med fukt.
Hvis man nu tror, at man har fugtige vægge. Hvad bør man bruge da?

Skal man pudse for der er risiko for fugt, så brug ikke gipsmørtel.

Skal man pudse en væg om, så er det bedst at bruge samme type som tidligere.
Pudsemørtel b eller c eller kc.

Har selv pudset kældervægge med pudsemørtel c. Jeg synes, det er svært at få til en perfekt blanding, men når man lykkes, så er det nemt at pudse. Dybe huller pudsede jeg to gange.

Har pudset indvendige vægge i helt tørt rum med gipsmørtel, og det er mere tilgivende hvordan man blander.

Det bliver rigtig snavset når jeg har pudset. Havde hjælp en gang af en murer, da vi pudsede et helt garage om og det blev slet ikke så beskidt rundt omkring...

H HSP sagde:
Skal man pudse for der er risiko for fugt så brug ikke gipsmørtel.

Skal man pudse en væg om så er det bedst at bruge samme type som tidligere.
Pudsemørtel b eller c eller kc.

Har selv pudset kældervægge med pudsemørtel c. Jeg synes det er svært at få den perfekte blanding, men når man lykkes er det let at pudse. Dybe huller pudsede jeg to gange.

Har pudset indervægge i helt tørre rum med gipsmørtel, og det er mere tilgivende hvordan man blander.

Det bliver godt beskidt når jeg har pudset. Havde hjælp én gang af en murer, da vi pudsede et helt garage om, og det blev slet ikke så snavset rundt om...
Mine vægge er tørre nu i hvert fald. (Bør være) Men når jeg gør dette helvedes arbejde vil jeg bare gøre det én gang og ikke risikere at skulle gøre det om på grund af at jeg har brugt forkert puds/materiel.

Er det ydervægge i kælderen eller indervægge i kælderen med uisoleret kældergulv, så ville jeg ikke vælge gipsmørtel.

I stedet ville jeg vælge traditionel puds...

Det er ikke et arbejde man vil gøre om unødigt...

H HSP sagde:
Er det ydervægge i kælder eller indvendige vægge i kælder med uisoleret kældergulv, så ville jeg ikke vælge gipsmørtel.

Men da ville jeg vælge traditionel puds...

H HSP sagde:
Er det ydervægge i kælder eller indvendige vægge i kælder med uisoleret kældergulv, så ville jeg ikke vælge gipsmørtel.

H HSP sagde:

Ok. Sådan bliver det. Har en murer på vej til at kigge på det. Har mange projekter her samtidig og har brug for at købe mig tid. Men hvis det trækker ud eller bliver for dyrt, så må jeg gøre det selv. Taknemmelig for jeres svar.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.