I forbindelse med lækage af regnvand ind i krybekælderen gennem ventilen på billedet (ventil et par dm under jordniveau) blev jeg betænksom vedrørende celleplasten, som en tidligere ejer har sat op. Jeg fjernede nogle plader... rykkede lidt på et par der til venstre... og så vælter lecakuglerne bare ud fra stenene bagved. Gætter på, at man har sat dem op for at forsøge at hæve temperaturen en smule. Jeg planlægger selv at lægge diffusionstæt plast ud... og overvejer, om jeg skal stikke den et par dm ind bagved celleplasten. Fik nu tanken, at celleplast og lecablokke måske ikke er en god kombination... især hvis der er fugttryk udefra. Huset har lidt sokkel i terræn, og på denne side af huset er jordniveauet omtrent i overkanten af ventilerne... måske lidt højere.
Jeg lægger også et par billeder op af temperatur og relativ luftfugtighed den seneste uge nede i krybekælderen. Spidsen på kurven er, da jeg var nede i går og holdt hånden om giveren for at se, at den "live". På trods af høj luftfugtighed i denne tid på året er der meget lidt vækst på asfaltpladen... man kan se lidt hvidt "støv" dog her og der.
Så... celleplast mod lecablokke under disse betingelser... skal den fjernes synes I? Erstatte med noget andet? Andre idéer og forslag?