Tog ned loftlisterne, og det ser ud som I ser på billederne. Det er ydervæg, man ser, som består af mexitegl, lecablokke og puds inderst. Kommer selvfølgelig til at sætte nye lister op, når jeg er færdig, men bør man: lade revnen være, fylde med noget fugeskum, fylde med spartelmasse eller mørtel, og i så fald hvilken slags?

Sprække i væg og loft efter fjernelse af loftlister, viser mexitegel, lecablok og puds indvendigt. Diskussion om reparation med skum, spartel eller mørtel.

S
Microkatten
Hvad er der sket der? Jeg antager, at leca-blokkene bagved er ok, og at det kun er pudset, der af en eller anden grund er sunket ned. Hvilken type mørtel er det? Hvis man ikke ved præcis, kan man udfylde med en svag mørtel, f.eks. ren kalkmørtel eller leremørtel. Det er altid godt at lukke potentielle risici for træk...

Hvordan ved man, hvad det er for et brug?

Microkatten
Der er jo ingen, der har muret leca med kalkmørtel, så hvis du bruger C-mørtel, bliver det så godt.

På gulvet tager du en cementmørtel. Du fjerner alt træ, går jeg ud fra?

Stefan N sagde:
På gulvet tager du et cementmørtel. Du fjerner alt træ, går jeg ud fra?
Tak, ja jeg skal have alt organisk materiale væk fra pladen er tanken. Håber bare ikke de støbte reglar sidder for hårdt :)

S
Sutteräng sagde:
Tak, ja jeg skal fjerne alt organisk materiale fra pladen er tanken. Håber ikke de støbte reglar sidder for hårdt bare :)
Har gjort det arbejde, de nedsænkede reglar sad så innohelvete. Tog en slagboremaskine med bare slaget aktiveret og en lille bilmejsel så fjernede jeg det ganske enkelt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.